Is het verstandig om als goede zanger(es) mee te doen aan een programma als Popstars?

Of juist niet?
Waarom wel/niet?
Wat doet dit met je imago?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Ik vraag me af of dat zo'n goed idee is. Mocht je het toch willen doen, probeer dan enigszins discreet te blijven omtrent je persoonlijke leven, want dergelijke programma's hebben de neiging om de excentrieke elementen van je karakter volledig uit te buiten.

Natuurlijk biedt een dergelijk programma een unieke mogelijkheid om beroemd te worden, maar je zit vervolgens wel vast aan een contract waar je zelf amper of geen inbreng in hebt.
Het blijft een commerciële industrie en de kans dat jouw liefde voor muziek daarbij aansluit, acht ik niet al te groot.

Mocht dit over jou gaan, dan wens ik je hoe dan ook succes met je droom, maar denk er wel goed over na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Ja, het gaat hier vooral over mij, maar ik ben het eigenlijk helemaal niet van plan.
Toch, toen ik een oproep zag op T.V. voor het nieuwe seizoen van Popstars begon het even te jeuken.
Maar ik denk niet dat ik het mezelf zou kunnen aandoen.

Andere antwoorden (8)

als je niet beroemd bent of je bent nog "anoniem" en je kan goed zingenen dan zou ik zeker wel meedoen aan popstars dan heb je wel een kans voor een platencontract en dat je beroemd wordt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het nadeel van zulke programma's is,dat als je een slechte dag hebt,meteen half nederland dit hoort,en dat je wordt afgekraakt.Er zijn wel meer nadelen...je mag zelf niks beslissen,je wordt geleefd.Voordeel als je wint,is een platencontract met het soort muziek en tekst waar je misschien zelf niks aanvindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenzij je meedoet aan de Amerikaanse versie niet. Daar worden de winnaars vaker veel bekender dan hier. Hier word je maar een eendagsvlieg. Het zijn er zoveel die gewonnen hebben de laatste paar jaren. Waar zijn ze!?! Ik zou het op eigen houtje doen. Optredens regelen, demootje maken en lekker voor jezelf spelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me geweldig om door de audities heen te komen en daarna nog een paar rondes mee te kunnen doen. In deze rondes kun je nog echt wat van jezelf laten zien en nummers kiezen die bij jou passen.
Als het daarna echt serieus wordt, wordt je compleet 'gerestyled' en krijg je te horen wat je moet zingen en hoe je het moet doen om in het plaatje te passen. Of je dat wil, is natuurlijk de vraag, maar als je eenmaal zo ver bent kun je niet meer terug, want je moet tekenen dat je tot het einde meedoet. Misschien heel vals gaan zingen als je er uit wil?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de kans is zooo klein dat je wint.
En meestal denken mensen dan oo: tja, die heeft niet gewonnen bij popstars.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je al beroemt bent hoeft dat natuurlijk niet ;) Maar als iedereen om je heen, en jij zelf ook vind dat je goed kan zingen dan zou ik het niet laten om je aan te melden omdat dat je naar de top kan helpen (: Dus, ik zou zeggen, als je natuurlijk nog niet beroemt bent; waarom niet (: Go for it!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou alleen al goed zijn voor je zelfvertrouwen, mits je niet wordt afgekraakt door de jury.
Er zijn zoveel mensen die vinden dat ze goed kunnen zingen in de badkamer maar als ze dan opeens voor een jury gaan staan zingen ze geen toon gelijk.
Ik zou toch zeker zorgen voordat je aan zo iets zou meedoen om eerst een een talentenjacht/ songfestival ergens bij je in de buurt mee te doen, zodat je in iedergeval al je proefdoop hebt gehad qua jury en publiek.

Mocht je zeker van je zaak zijn, gewoon proberen, er zijn er zoveel die leuk ontdekt worden, en je hoeft niet eens te winnen, want ziet iemand wat in je wordt je vanzelf wel een ster(retje) desnoods in musical land o.i.d of als achtergrond koor. Grote sterren zijn er namelijk niet heel veel maar er zijn genoeg zangers en zangeressen op andere vlakken nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan of je een super commercieel voorgekauwd popidool wil worden? Wil je dat? Dan moet je vooral met programma's als popstars meedoen. Wil je meer alternatievere muziek maken, dan zou ik zelf de carriere ladder beklimmen.