Moeten programma's vantevoren hun inhoud bekend maken?

Ik lees nu weer op nu.nl dat tegen Peter R. de Vries een kort geding wordt aangespant vanwege zijn uitzending aankomende zondag. Wat als De Vries niet geplubiceerd had en zondag 'out of the blue' zijn programma had getoond?

Toegevoegd na 1 minuut:
*aangespannen* (uiteraard)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (7)

Nee dat hoeft niet.
Bij wegmisbruikers laten ze ook iedereen z'n hoofd zomaar zien. Ondanks dat mensen 'onherkenbaar' gemaakt worden zie je gauw wel of iemand een bekende van je is of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, en het geschil zal ook wel nergens nul komma nul over gaan maar de Vries heeft zo wel gratis reclame voor zijn programma en daar haat 't hem om. Dus hij lekt alleen als hij weet dat er voordeel uit kan halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat hoeft, dat zou live tv touwens ook onmogenlijk maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Maar Peter R. de Vries is mediageil en weet precies wat lekker is en wat lekker gevonden wordt...........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar als jij kijkers wilt trekken met een onderwerp waarvan je weet dat het aan gaat spreken zul je mensen er toch op moeten wijzen wanneer het is en waar het over gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is in strijd met een van de belangrijkste beginselen van een rechtsstaat, namelijk de vrijheid van meningsuiting. Controle en verantwoording achteraf mag wel, maar nooit vooraf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Gids moet gedrukt worden en dat doen ze niet 1 dag van tevoren.