hoe kan ik tv-kanalen ontgrendelen?

ik heb gisteren bij de aldi zo'n tv tuner stick gekocht ivm slechte analoge verbinding. Die heb ik aangesloten en daar zit een antenne bij en die doet het goed, maar de kanalen zijn vergrendeld.

ik heb een afbeelding bijgesloten voor de duidelijkheid wat mijn probleem is

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie
5.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor gecodeerde kanalen moet je natuurlijk wel betalen. ;-)

Antwoorden (2)

Met zo'n stick kun je alleen ongecodeerde kanalen ontvangen. In Nederland zijn dat Nederland 1, 2, 3 en de regionale zender in jouw provincie.
De gecodeerde kanalen kun je alleen ontvangen met een abonnement van Digitenne waarbij je een geldige smartcard in een geschikte ontvanger moet hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dn veronderstel je dat de tuner alleen signalen via de ether krijgt (dvb-t), dat is inderdaad digitenne. Een andere optie is dat de gebruiker een coax kabel aan de tvkaart/tuner heeft gekoppeld aan zijn coax kabel, dan werkt het weer op een heel andere manier (principe blijft hetzelfde, maar dan kom je in het verhaal van wel of geen ci+).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraagsteller heeft het over z'n antenne die het goed doet, dus niet over een kabelaansluiting....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh jee, daar heb ik inderdaad even overheen gelezen. Ik veronderstelde dat hij mogelijkerwijs de coax had gekoppeld aan de tuner. In Nederland is digitenne inderdaad de enige providers die DVB-T biedt.
Je vangt digitale signalen op (i.p.v. Analoge signalen). Als je coax kabel in de tv tuner zit vang je in principe beide op, maar je tuner zal ingericht zijn op digitale signalen. Digitale signalen zijn gecodeerd en er is een smartcard nidig om dat te decoderen. Bij vrijwel alle kabelproviders (ziggo, upc) is dat gratis te decoderen na de eenmalige aanschaf van een smartcard. Maar... Dan moet ziggo of upc ook je tuner ondersteunen, het moet dan het zogenaamde ci+ ipv ci ondersteunen en gecertificeerd zijn door die provider. Dat zal vermoed ik niet het geval zijn, is dat wel het geval dan staat het op de doos.

Is dit systeem niet via de coax aangesloten, maar vangt het signalen op uit de ether/lucht dan is dat digitaal signaal van digitenne/kpn (dvb-t). Daar heb je een apart abonnement voor nodig en js het verder de vraag of ze je tuner ondersteunen. Kortom, hoe je precies moet ontgrendelen hangt er vanaf, maar dat ligt aan de omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat niet over een tuner maar over een USB stick. Verder is een smartcard niet gratis en moet je maandelijks abonnement betalen om de card geldig te houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er stond tuner stick. Dat kan een tv kaart zijn, dat kan een usb stick zijn. Bij een standaard kabelabonnenement kan je na aanschaf van een smartcard (15 euro) gratis digitaal kijken. En dat heb ik exact in mijn antwoord beschreven...