hoe kan ik tv-kanalen ontgrendelen?

ik heb gisteren bij de aldi zo'n tv tuner stick gekocht ivm slechte analoge verbinding. Die heb ik aangesloten en daar zit een antenne bij en die doet het goed, maar de kanalen zijn vergrendeld.

ik heb een afbeelding bijgesloten voor de duidelijkheid wat mijn probleem is

Weet jij het antwoord?

/2500

Met zo'n stick kun je alleen ongecodeerde kanalen ontvangen. In Nederland zijn dat Nederland 1, 2, 3 en de regionale zender in jouw provincie. De gecodeerde kanalen kun je alleen ontvangen met een abonnement van Digitenne waarbij je een geldige smartcard in een geschikte ontvanger moet hebben.

Je vangt digitale signalen op (i.p.v. Analoge signalen). Als je coax kabel in de tv tuner zit vang je in principe beide op, maar je tuner zal ingericht zijn op digitale signalen. Digitale signalen zijn gecodeerd en er is een smartcard nidig om dat te decoderen. Bij vrijwel alle kabelproviders (ziggo, upc) is dat gratis te decoderen na de eenmalige aanschaf van een smartcard. Maar... Dan moet ziggo of upc ook je tuner ondersteunen, het moet dan het zogenaamde ci+ ipv ci ondersteunen en gecertificeerd zijn door die provider. Dat zal vermoed ik niet het geval zijn, is dat wel het geval dan staat het op de doos. Is dit systeem niet via de coax aangesloten, maar vangt het signalen op uit de ether/lucht dan is dat digitaal signaal van digitenne/kpn (dvb-t). Daar heb je een apart abonnement voor nodig en js het verder de vraag of ze je tuner ondersteunen. Kortom, hoe je precies moet ontgrendelen hangt er vanaf, maar dat ligt aan de omstandigheden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100