Als je een tv-programma opneemt, wordt dat dan meegeteld in de kijkcijfers?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een kastje in huis staan waarmee je in moet aangeven waarna je kijkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neu..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had beter even gezocht hier op GV...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar is je ondergoedvraag gebleven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is al meerdere malen gesteld.
Hieronder de antwoorden bij de vraag die vrijwel
identiek is. http://www.goeievraag.nl/vraag/televisieprogramma-opneemt-telt-kijkcijfer.853
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@SuzyQ, vraag is verwijderd door moderatoren: voldeed niet aan de richtlijnen.. :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rubro, daar was ik ook al achter... :)

Het beste antwoord

Uitgesteld kijken
Vanaf 1 januari 2008 rapporteert SKO niet langer alleen het kijkgedrag tijdens het moment van uitzenden, maar ook het uitgesteld kijken. Uitgesteld kijkgedrag betreft het kijken naar programma’s en spots via een harddisk-, dvd- of videorecorder of settopbox, op een ander moment dan waarop deze programma’s werden uitgezonden. Als mensen een uitzending opnemen en op dezelfde dag, of in één van de 6 opvolgende dagen terugkijken, wordt dit in de prestaties van de zender meegerekend.
De cijfers zijn pas na zeven dagen definitief. Een definitief kijkcijfer wordt ook wel KijkTotaal genoemd. Het kijkgedrag wat wordt gerapporteerd in het KijkTotaal omhelst dus al het kijkgedrag dat tijdens de uitzending en uitgesteld heeft plaatsgevonden.
Om toch dagelijks te kunnen rapporteren hoe de programma’s van de voorgaande dag zijn bekeken, heeft SKO het rapportagetype Uitzenddag geïntroduceerd. De Uitzenddag bestaat uit het kijkgedrag dat tijdens de uitzending is gerealiseerd, plus het uitgestelde kijkgedrag dat op dezelfde dag als de uitzending heeft plaatsgevonden. Een kijkcijfer uitzenddag is een tijdelijk resultaat, omdat de definitieve kijkcijfers pas zes dagen later bekend zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, sterker nog, als jij televisie kijkt wordt het waarschijnlijk niet eens opgenomen in de kijkcijfers. Door Nederland zijn verschillende huishoudens die een extra kastje hebben boven op hun televisie, waarop ze instellen met hoeveel mensen ze kijken en waarnaar. Op basis daarvan worden de kijkcijfers bepaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de kijkcijfers is een optie op uitnodiging... Er worden mensen gevraagd mee te doen en die groep moet alles bijhouden qua kijkgedrag... Die drukken dan een knopje in naar welke zender ze kijken op welk moment en daaruit destilleren ze dan de kijkcijfers...

Het heeft niets te maken of jij een programma opneemt of niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Onzin. Als je werkelijk helemaal NIETS van een onderwerp afweet, waarom schrijf je dan in GODSNAAM een kul-antwoord op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A'man: Wat klopt er niet?
AWM
14 jaar geleden
Helemaal NIETS! Er hoeven geen knopjes meer te worden ingedrukt, het gaat allemaal volautomatisch, er wordt naar beeldinhoud gekeken en ook in het verleden opgenomen programma's worden automatisch meegeteld. En ze hoeven verder helemaal NIETS bij te houden.
Hij lult uit zijn nek. Dag en nacht.
Als jij zo'n kastje in huis hebt,wel,anders tel je niet mee voor de kijkcijfers.