Waarom gebruiken ze bij maandverbandreclames altijd blauwe vloeistof?

niet dat ik zit te wachten op een bloederig tafereel...maar het is zo verschrikkelijk suf eigenlijk.

Toegevoegd na 31 seconden:
Gebruik dan in ieder geval gewoon een rode vloeistof zou ik zeggen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1K

Het beste antwoord

Om dezelfde reden waarom blauw bij veel reclames en verpakkingen van schoonmaakmiddelen gebruikt wordt: het komt het schoonst over van alle kleuren. En bij maandverband denken we aan bloed en vies, en zouden we graag een product hebben dat zorgt dat alles tijdens de ongesteldheid lekker schoon en fris blijft. En doordat zij blauw gebruiken, komt het product schoon op ons over, waardoor er meer kans is dat we dat merk kopen.
Geldt overigens ook voor wit.
En we weten wel dat het maar een kleurtje is, en niks betekent, en dat het nep is... maar toch heeft het die invloed op onze mening over het merk. Visuele dingen hebben veel invloed op ons beeld van iets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Juist omdat het vies is (lijkt eigenlijk) om een rode kleurstof te gebruiken.
Dat maakt de reclame absoluut niet aantrekkelijker en dat is juist niet het doel van reclame maken.
Blauw is een neutrale kleur, altijd goed en ook goed te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hun zitten er dus ook niet op te wachten maar willen neutraal hun product promoten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat rood er vies uitziet. en ook jonge kinderen zien de reclames.
en gewoon water val niet genoeg op. een blauw kleurtje is mooi neutraal
14 jaar geleden
Dat heeft met ons koningshuis te maken.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het dan wel heel ranzig wordt, en ze dit soort reclames juist zo fris en fruitig mogelijk willen doen overkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het er (in reclames) altijd maar 'fris en 'fruitig' uit moet zien. Zouden ze voor maandverbandreclame een roodbruine kleur gebruiken dan is dat niet fris, en de cosmeticaindustrie wil niet graag deze uitstraling hebben.
Ze 'verdoezelen' op deze manier hoe het echt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdar daarvoor slechts het bloed gebruikt wordt van personen van koninklijke bloede. En zoals iedereen weet,hebben die blauw bloed.