Kan je de computer gebruiken als een versterker voor je TV?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie
Ritsuka
9 jaar geleden
hoe had je dat in gedachten?
gvrox
9 jaar geleden
Versterker van wat, het geluid dat uit de TV komt of het TV signaal dat erin gaat ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@gvrox Het geluid dat uit de Tv gaat. Misschien dat er een switch/kabel bestaat die je vanuit je tv naar je pc koppelt en hij het geluid over de boxen laat lopen zoals een normale versterker
gvrox
9 jaar geleden
Maar de boxen die je aan je PC hebt hangen hebben zelf al een ingebouwde versterker, dus dan kun je die ook direct aan je TV hangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hmm, dat klopt wellis waar... Alleen dan kan ik 2.1 gebruiken door hem in een headphone plug te stoppen, toch zou het liefst de 5.1 functie willen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor TV, computer, speakers.....
Als je speaker geen 5.1 zijn zal het nooit lukken.
Heeft je TV een digitaal uitgang (SPDIF) en je speakers deze ingang? Antwoord op je vraag met deze info kan alleen zijn: Misschien.
(En dan nog zal je computer er weinig mee te maken hebben.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je active boxen of losse eindversterker hebt is een line uitgang (zonder tussenkomst van een computer als voorversterker) al prima.

Antwoorden (1)

Voor het geluid heb je meerdere mogelijkheden; je kunt je computerspeakers gebruiken, een aparte versterker of de speakers van de televisie. Voor de laatste twee opties heb je een kabel nodig tussen de line-out van de geluidskaart in de pc en de audio-ingang van de versterker of tv (eventueel op de scart connector als de tv geen aparte audio-ingang heeft of als je deze toch al gebruikt). Een dergelijke kabel kun je een "jack naar tulp" kabel noemen.

Meer informatie:
Zie bron.