Nederland 1. Nederland 2 kwam pas jaren later, ergens in de zeventiger jaren. en Nederland 3 nòg later.

Toegevoegd na 21 minuten:
Om precies te zijn:

1951 eerste Nederlandse tv uitzending (Ned. 1)
1965 kwam Nederland 2
1988 kwam Nederland 3
en vanaf 1989 de commerciële omroepen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Je vergeet een heel belangrijke piraat televisie-uitzendingen kwamen opeens vanaf voormalige booreilanden (REM-eiland)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die was maar beperkt te ontvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dan REM eiland was laterdan 1962
ronron1212
12 jaar geleden
In de opsomming van emma007 hoort hij anders wel thuis
Ned 1 en Ned 2, en in de grensstreken waren de Belgische en/of de Duitse zenders te ontvangen
12 jaar geleden
Er was maar één Nederlandse zender, waarbij de zendtijd verdeeld was onder de traditionele radio-omroepen, zoals de KRO en de VARA. Het nieuws werd verzorgd door de NTS.

In de grensstreek met België was de BRT te ontvangen, ook 1 zender, en in de grensstreek met Duitsland de ARD, ook 1 zender.

Er waren niet voortdurend programma's te zien. De meeste tijd was er testbeeld.