Wie weet hoe die serie/programma op villa achterwerk heet met poppen die een sprookjes vertellen?

Op villa achterwerk was een programma/serie wat op vrijdag werd uitgezonden. Het waren poppen die een sprookje vertelde.
Ik weet dat het een frans programma is en dat hier Nederlandse stemmen onder zijn gezet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie
2.1K
Amadea
9 jaar geleden
Dat staat al op Goeie Vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/entertainment-muziek/televisie/vroeger-kinderprogramma-poppen-speelde-sprookjes.476593

Antwoorden (1)

De vraag blijft staan, dus dan herhaal ik mijn antwoord toch maar:

Ik weet hoe dit serie heet, namelijk: "De Chums". Een uit Frankrijk afkomstige poppenserie die van ongeveer 1995 tot 2000 werd uitgezonden door de VPRO op Nederland 3 . In elke aflevering van ongeveer een kwartier werd een sprookje, film of volksverhaal in geheel eigen stijl door de Chums verteld.

De poppen waren gebaseerd op bekende Franse televisiegezichten van hoe die er in hun jeugdjaren uitzagen. Ze hadden elke aflevering de vaste rol van prinses, prins, verteller, slechterik, enzovoorts. Door middel van improvisatie met de stemacteurs kwam de Nederlandse versie tot stand.
Amadea