Waarom wil een omroep je adresgegevens hebben?

Er is een keer in de week een programma waar ik graag naar kijk. Nou ontdekte ik op internet dat je je bij de omroep die dat programma uitzendt,
kunt abonneren op de nieuwsbrief van dat programma. Alleen willen ze niet alleen je mailadres hebben, maar ook je naam en adres, geboortedatum, en nog zo wat dingen. Ik heb me nog niet geabonneerd op die nieuwsbrief maar wel een mail gestuurd waarom ze die info willen hebben. Ik kreeg geen antwoord. Wie weet waarom dat is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (2)

Ze willen graag weten wat voor doelgroep ze hebben, hoe oud de gemiddelde persoon is die er naar kijkt, in welke regio ze wonen etc.
Telefoonnummer vragen ze vaak ook, misschien willen ze je eens bellen of je echt lid wilt worden, dat weet ik niet.

Maar het gaat puur om de persoonsgegevens, om een profiel te kunnen maken van de gemiddelde kijker van die omroep.
Ritsuka
9 jaar geleden
In het slechtste gwal om je allerlei post te kunnen toesturen met commerciele aanbiedingen. En om die adessen te kunnen verkopen aan 'zorgvuldig geselecteerde partners' die je vervolgens ook allerlei zooi toesturen of je telefonisch benaderen. Zo is het 'bel-me-niet-register' door hen te omzeilen omdat je zelf het initiatief tot contact hebt genomen. Je ziet het ook wel eens op beurzen: je mag meedoen aan een simpele quiz en een kaart met het antwoord en je gegevens in een ton gooien. Vervolgens zit je in hun systeem.