Kan ik 2e coax kabel rechtstreeks uit wandcontactdoos laten vertrekken?

Beste,

ik zou graag tv op men kamer installeren en moet hiervoor een 2e coax-kabel trekken naar boven.
Mijn wandcontactdoos heeft verschillende coax-uitgangen en ik vroeg me af of ik deze 2e coax-kabel gewoon hieruit mag laten vertrekken of moet ik een splitter gebruiken? Voor alle duidelijkheid, er vertrekt al een eerste coaxkabel uit mijn wandcontactdoos voor de tv in de living.

Alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Vanuit vroeger waren er vaak 2 vertrek punten, een voor TV en een voor radio. De pluggen zijn dan ook anders (male voor de een, female voor de ander). Maar de signalen zijn in principe hetzelfde dus wat je wil doen is gewoon mogelijk. Een gewone splitter (zo T-splitsing) kan je ook gebruiken, komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Let wel op dat als je een lange kabel er extra bij zet (en zeker als beide TV's aan staan) dat je behoorlijk verlies van signaal kan hebben. Om dit op te lossen, kan je een splitter met versterker bij de wandcontactdoos zetten (versterker zo vroeg mogelijk in de loop zetten, anders ga je ook de ontstane ruis versterken en dat wil je nou juist niet). Zo'n versterker heeft wel een 230V aansluiting nodig. Maar die versterker kan altijd nog, eerst maar eens kijken of het uberhaupt nodig is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100