wie was monty python?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: Monty Python was dus geen bestaande persoon.
bamibal
10 jaar geleden
Wie heeft er op "goeie vraag!" geklikt??

Het beste antwoord

Monty Python is een Britse komediegroep, die vijf films, ontelbare albums, vier computerspellen, verscheidene boeken, vier tv-seizoenen met 45 afleveringen en diverse andere merchandising op haar naam heeft staan. De groep staat bekend om het (succesvol) doorbreken van de toen conventionele komedieregels.

De groep bestaat uit de leden:

Graham Chapman (1941- 1989)
John Cleese
Terry Gilliam
Eric Idle
Terry Jones
Michael Palin
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik bedoelde eigenlijk waar de naam Monthy Python op gebaseerd is door de komediegroep

Andere antwoorden (1)

Monty Python is een Britse komediegroep, die vijf films, ontelbare albums, vier computerspellen, verscheidene boeken, vier tv-seizoenen met 45 afleveringen en diverse andere merchandising op haar naam heeft staan. De groep staat bekend om het (succesvol) doorbreken van de toen conventionele komedieregels.
De groep bestaat uit de leden:
Graham Chapman (1941- 1989)
John Cleese
Terry Gilliam
Eric Idle
Terry Jones
Michael Palin
Michael Palin en Terry Jones ontmoetten elkaar op Oxford terwijl John Cleese, Graham Chapman en Eric Idle elkaar leerden kennen op Cambridge (al zat Idle een klas lager dan Cleese en Chapman). John Cleese en Graham Chapman hadden samen met Marty Feldman, Tim Brooke-Taylor en Aimi MacDonald in 1967 een sketchesprogramma, getiteld At Last the 1948 Show, dat gezien wordt als een stukje pre-Python geschiedenis. Ook Terry Jones, Eric Idle, Michael Palin, Terry Gilliam (die voor de laatste afleveringen de animaties maakte), Denise Coffey en David Jason hadden al een programma in 1968: Do Not Adjust Your Set. John Cleese en Graham Chapman hoorden van Michael Palin en vroegen hem in hun show, How to Irritate People.
Toen John Cleese en Graham Chapman een show aangeboden kregen bij de BBC, vroeg Cleese aan Palin of hij mee wilde doen, en Palin stemde toe, waarbij hij een deel van de leden van "Do Not Adjust Your Set" met zich mee bracht. Dit leidde in 1969 tot Monty Python's Flying Circus. Die titel lag echter niet voor de hand. De BBC had in noodtoestand de naam van Barry Took, die diverse dingen in komedie deed, vastgeplakt aan de titel waar de Pythons half tevreden mee waren: Barry Took's Flying Circus. Ze vonden Flying Circus wel goed klinken maar wilden er een alternatieve naam bij hebben. Na veel overleg besloten ze zich Monty Python te noemen. Het beroemde marsthema van Flying Circus is The Liberty Bell van de Amerikaanse componist John Sousa. Het thema werd gekozen door Terry Gilliam omdat het niks te maken had met de inhoud en vrij van rechten was.

Meer in de link.