Wie weet hoe precies de tekst luidt van het lied bij de Kia reclame?

Elke keer luister ik intensief naar het prachtige koor bij de Kia reclame. Het begint met: I was borned... Maar het 2e deel kan ik maar niet verstaan.
En hoe luidt de titel van het lied?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.4K

Het beste antwoord

I was Born under a warning "star Uit filmmusical paint your wagon

In 1951 stelden Frederick Loewe en Alan J. Lerner hun musical 'Paint your wagon' op Broadway voor.

Een musical die draait rond de Gold Rush in Californië op het einde van de 19 de eeuw en die het vooral moet hebben van ijzersterke songs als: ' I talk to the trees', 'They call the wind Maria' en 'Wandrin' star'. The Kingston trio namen 'They call the wind Maria' op voor één van hun eerste elpees en de moeder van Mariah Carey was zo dol op dit liedje dat ze haar dochter ook zo noemde, zei het enigszins anders geschreven.

In 1957 wou de bekende filmregisseur Louis B. Mayer 'Paint your wagon' al verfilmen met Gary Cooper in de hoofdrol, maar Mayer stierf en samen met hem het hele project. In 1969 lukte het wel voor regisseur Josh Logan die erg dicht bij de originele musicalversie bleef met in de hoofrollen niemand minder dan Jean Seberg, Lee Marvin en Clint Eastwood. Clint en Lee zingen elk in de film en Lee Marvin hield er met zijn versie van 'Wandrin' star' zelfs een nummer 1 aan over in Engeland trouwens bekroond met een gouden plaat. De filmmusical zelf kreeg nogal veel kritiek te slikken, was geen kassucces en ging tijdens de opname ver boven het vooropgestelde budget, maar wordt tegenwoordig in diverse filmencyclopedieën toch met drie sterren bekroond. Een klein detail: de film werd geproducet door Alan J. Lerner zelf.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb de tekst voor je maar kan hem niet meer in dit bericht verwerken ik kan je verwijzen naar de site
http://www.justsomelyrics.com/1364273/Lee-Marvin-I-Was-Born-Under-A-Wandering-Star-Lyrics
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

I was born under a wandering star....van Lee Marvin althans dat is de originele....