Wanneer is de serie Doctor Who 50 jaar?

Wanneer is de serie Doctor Who 50 jaar? Ik weet wel dat Doctor Who 50th Anniversary op 23 november 2013 is, maar ik zag ook iets dat de serie Doctor who op 5 September 2013 50 jaar werd. Klopt dat? Stel dat dat zo is, waarom wordt de aflevering dan niet op 5 september uitgezonden? Jaja, ik ben een echte Whovian ^^ ik weet er veel van, alleen dat is me niet helemaal duidelijk! Haha

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Nederlandse fanclub viert het op zondag 29 september in Utrecht. Kom je ook? http://www.gallifrey.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Woow gaaf!! Daar wist ik eerst niets vanaf! Top dat je het zegt!! Ben jij ook een doctor who fan? :D

Antwoorden (1)

Op 23 November 2013 is het precies 50 jaar gelden dat de eerste aflevering werd uitgezonden en dat wordt op dat moment gevierd met een speciale jubileumuitzending.

http://en.wikipedia.org/wiki/50th_anniversary_special_(Doctor_Who)

Maar zoals met zoveel jubileumjaren worden er ook op andere momenten dingen georganiseerd.

b.v. Een Congres van 3 t/m 5 september
www.herts.ac.uk/research/news-and-events/doctor-who-walking-in-eternity