De Yup Yup's! :D Kijk maar bij google afbeeldingen ;D

Toegevoegd na 13 minuten:
(oeps het is yip yip, typfoutje!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh die zijn leuk!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit plaatje is uit het volgende flimpje:
http://www.youtube.com/watch?v=7fQaj31Wtko&NR=1
Daar hoor je in het begin ook dat ze van Mars komen... ;-)

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn Jipjips!

Toegevoegd na 56 seconden:
Beschrijving De Jipjips zijn twee ruimtewezens die voorkomen in enkele filmpjes van het kinderprogramma Sesamstraat. In enkele van de filmpjes worden ze - met een knipoog naar de vroeg-20e eeuwse dichter - aangeduid als "Sjoerd en Hendrik Marsman". De filmpjes zijn oorspronkelijk gemaakt voor de Amerikaanse, originele versie van het kinderprogramma, Sesame Street.

De Jipjips komen doorgaans in tweevoud: Eén van beiden is blauw, de ander roze. Ze bestaan uit een hoofd met oogjes, een mondje en twee voelsprieten, en bewegen zich voort op een onderstel dat bestaat uit een hoeveelheid lange dunne tentakels. Hun vocabulaire bestaat voornamelijk uit het monotoon uitspreken van de tekst "Jip-jip-jip-jip-jip-jip ahah-ahah jip-jip-jip-jip-jip", af en toe afgewisseld met een "aards" woord, gevolgd door een enthousiast "Ooooooh!". De Jipjips komen vermoedelijk van de planeet Mars, en zijn met een vliegende schotel naar de aarde gekomen om daar allerlei aardse zaken te onderzoeken. Ze zijn erg onder de indruk van aardse zaken als klokken, telefoons en computers. Wordt de spanning hen teveel, dan verschuilen ze hun gezicht achter hun onderlip. In veel filmpjes komen de jipjips met z'n tweeën voor, in sommige filmpjes is er ook interactie met andere Sesamstraatfiguren, zoals Bert en Ernie.