Waarom hoor je bijna nooit meer iets van winnaars van talentenjachten?

Ieder jaar weer zijn er een aantal talentenjachten.. Zo rolt er een winnaar uit, helemaal blij dat hij/zij gewonnen heeft, en een maand later is iedereen dat al weer vergeten. Wie hoort er nu bijvoorbeeld nog veel over Nikki, over Rafaella, over Boris.. Af en toe komt er nog een nummer van ze uit, maar echt beroemd kan je ze nou niet noemen. Wat is hier de oorzaak van, waarom zijn ze zo in de spotlight als ze winnen en is een maand later iedereen ze weer vergeten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.8K

Het beste antwoord

Tsja, de meeste winaars en nr 2 en soms ook nr 3 en 4 zijn dan niet bekend, maar zijn vaak wel verder gegaan in showbizz land. Hetzij in het theater, het zij als artiest voor bedrijfsfeestjes, hetzij als acteur/presentator. Echter om de absolute top te bereiken is talent niet genoeg, ervaring, vaardigheden, leren omgaan met tegenslag zijn zaken die je niet in twee maanden Idols leert. In de top is er slechts plaats voor enkele artiesten. Vaak zijn dat artiesten die van kinds af aan al muziek leuk vinden, waar muziek als het waren een tweede natuur is. Idols artiesten hebben misschien talent en zijn leuk voor even, maar op de langere termijn moeten ze gewoon onder aan de trap beginnen en langzaam opwerken.
Daarnaast zal er misschien eens in de zoveel tijd een echt goede artiest tussen zitten. Vaak zijn het redelijke artiesten, maar niet uitzonderlijk goed.
Als laatste, maar dat is persoonlijk, vind ik dat je als artiest gewoon onderaan moet beginnen. In een café voor 30 man met je eigen geluidssysteem op eigen vervoer je ding doen. Je eigen smaak ontwikkelen, je eigen manier van zingen en uiteindelijk doen wat je het leukste vindt. En als je daarmee succes behaalt vind ik dat mooier dan dat je in twee maanden tot superster wordt gedrillt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat als ze, als ze al eens een nieuw nummer uitbrengen, dit doorgaans een zogenaamd: ``13 in een dozijn nummer is``. Dat nummer wordt dan vervolgens maar weinig op de radio gedraaid, omdat er onvoldoende vraag naar is.

En vaak is het ook zo: Je bent zo goed als je laatste nummer. Komt er niets nieuws meer uit dat beter is, dan wordt het niet gekocht, en na verloop van tijd ben je vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het niet om de talenten gaat maar om de kijkcijfers. De talenten zijn daaraan ondergeschikt en blijken uiteindelijk alleen maar zogenaamde eendagsvliegen te zijn.
Maar zolang een talentenjacht goede kijkcijfers en hierdoor nog betere reclame inkomsten genereerd zullen ze blijven bestaan en worden er elk jaar één of meerdere eendagsvliegen gelanceerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat de meeste 'winnaars' ineens zonder dat ze het gewend zijn 'beroemd' worden. Ze krijgen een enorm hoge hoed van zichzelf op en dat nekt ze denk ik.

De mensen zitten volgens mij ook niet te wachten op om de 2 maand ( misschien iets overdreven, maar toch zeker 3 a 4 keer per jaar ) een andere 'superster' te zien. Het is even leuk, maar daarna is het jammer en scoren de echte artiesten toch telkens weer beter. Totdat de volgende tijdelijke superster er weer aankomt.

Het wordt TE normaal. De 'supersterren' gedragen zich vervolgens alsof ze alles zijn en het helemaal hebben gemaakt terwijl ze geen tot heel weinig ervaring hebben. Daar gaat het mis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat deze zogenaamde talenten geen talenten zijn.