Hoelang duren reclames op tv?

Weet iemand of ik ergens kan vinden (of dat iemand het weet) hoelang de reclames op tv duren op verschillende tijden en zenders en hoe laat de reclames zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
24.7K

Het beste antwoord

Een gemiddelde reclame duurt niet langer dan 30 seconden, behalve rond speciale evenementen, zoals het WK of de Olympische Spelen, waarbij bedrijven veel geld willen uitgeven om in een keer een groot publiek te bereiken. De tijdsduur van een reclameblok (dat bedoel je denk ik) wisselt heel erg. Bij SBS heb je "normale" en "korte" blokken (van 1 minuut), maar soms zit je ook wel eens 8 tot 10 minuten lang reclame te kijken. Dit hangt ook af van de duur van de reclames en het aanbod vanuit de bedrijven. Gemiddeld zal een reclameblok rond de 5 tot 8 minuten duren. Een exact overzicht per zender en tijdstip is mijns inziens niet te creëren / op te vragen vanwege het diverse beleid van verschillende zenders en het feit dat reclame ook onderworpen is aan vraag en aanbod.