Waarom is bijna alle reclame bij schaatsen Nederlands?

Het lijkt wel of bij iedere schaatswedstrijd Nederlandse reclames de overhand hebben aan de zijlijn (Aegon, KPN, beslist.nl etc.), zelfs bij internationale wedstrijden zoals het WK op dit moment. Hoe kan dit?

Wat ik altijd heb gedacht is dat de Nederlandse bedrijven veel meer geld willen neerleggen voor zo'n reclame omdat schaatsen in Nederland zo populair (en de reclame dus lucratief) is, maar in andere landen als Rusland, Duitsland, Tsjechië, Noorwegen en Canada wordt ook relatief veel geschaatst.

Bedankt!
~Amfi

Ps. Ik heb maar de categorie Televisie gekozen omdat het geen vraag is over schaatsen maar over de reclames.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nergens wordt zoveel naar schaatsen gekeken als in Nederland. Zo heel af en toe besteedt het Duitse Sportschau nog wel eens aandacht aan schaatsen. Maar dat staat in geen verhouding tot het aantal tv uren in Nederland.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100