laptop met hdmi aansluiten op tv werk niet meer. wie kan mij helpen?

Ik heb een laptop en een tv met beide een HDMI aansluiting. We keken vaak films op deze manier. toen we laatst weer wilden kijken, deed het geluid het niet, en nu krijgt de tv helemaal geen signaal.
Het kan niet aan mijn kabel liggen want ik heb net een nieuwe aangeschaft.
wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
bamibal
11 jaar geleden
Als je net een nieuwe kabel hebt, en het werkt opeens niet meer, zou ik juist concluderen dat het wél aan de kabel ligt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien ben ik hier onduidelijk in geweest. Ik had een hdmi kabel en alles werkte. toen kwamen de beschreven klachten en dacht ik dat het aan de kabel zou kunnen liggen. toen heb ik een nieuwe kabel gekocht maar het probleem is niet verholpen. hieruit concludeer ik dat het niet aan de kabel kan liggen.
Toch bedankt!
bamibal
11 jaar geleden
Ah, verkeerd begrepen.

Antwoorden (1)

het kan zijn dat je 2 videokaarten in je laptop hebt, waarvan er maar 1 de hdmi out aanstuurt. Meestal kun je tussen deze 2 schakelen via beeldinstellingen. Probeer ook eens op het windows teken + p te drukken, dan krijg je een menuutje waar je kunt kiezen waar je beeld op wilt hebben (op de projector / tv bijv)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedoel je gewoon de beeldinstellingen in het configuratiescherm?
Ik ben niet zo'n held met computers ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat bedoel ik inderdaad. Vaak zie je rechtsonder (bij je klok) ook een icoontje staan van je videokaart (bijvoorbeeld een rood icoontje met de tekst ATI). Daar kun je ook vaak wisselen van videokaart. hier een video: https://www.youtube.com/watch?v=szYqjSsVSGg deze is wel russisch maar kon niets beters vinden.