Waar staat de M voor (anonieme lijn) in Opsporing Verzocht?

Tijdens de aflevering worden de telefoonnummers elke keer herhaalt, zo ook de anonieme lijn, maar waar staat dan toch die M voor? Is dit een willekeurige letter of is het een fictieve voorletter van iemand? Of is het heel wat anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Het is de lijn van Stichting M., bekend van Meld Misdaad Anoniem.

"Stichting M. heeft als doel criminaliteit aan te pakken. De onafhankelijke stichting exploiteert de meldlijn, waar mensen anoniem informatie kunnen geven over misdrijven. De anonimiteit van de melder is bij M. van hoofdbelang. M. beschermt altijd de anonimiteit van de melder. De stichting stuurt de anonieme meldingen door naar publieke en private partners, zoals de politie en andere opsporingsdiensten. Daarnaast ontwikkelt Stichting M. projecten en campagnes om de meldlijn onder de aandacht te brengen. "
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meld Misdaad Anoniem.
Voor zowel misdaad als meld dus.