Waarom ondertitelen ze doven en slechthorende nieuws niet gewoon?

In plaats van met een gebarentolk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Bij jou komt de boodschap toch ook beter aan als het je verteld wordt, dan wanneer je het moet lezen. Zo werkt dat bij doven ook: de gebarentaal is als het ware hun gehoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan moeten ze dat wel kunnen zo snel lezen... Gebarentaal is hun taal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Live ondertitelen is een heksentoer. Heel ingewikkeld.
Live gebarentolken is een fluitje van een cent.
AWM