Waarom repareert Gert zijn bel niet een keer?

Toegevoegd na 8 minuten:
Hier nog wat extra uitleg...
Het gaat dus om Gert van Samson en Gert.
Hij repareert zijn bel nooit, terwijl hij toch heel vaak "stille" hints krijgt, in de vorm van: "Ik moest kloppen, want de bel doet het niet".

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Al die kinderprogramma's zijn gebaseerd op het succes van herhaling. Hoe vaker iets voorkomt , hoe leuker kinderen het vinden, enne.. die Gert is er schat en schatrijk van geworden met zijn Studio100-kinderproducties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

wees duidelijker: Gert ( Van Sampson & Gert)

Het is een serie dus ze doen het expres om telkens te kunnen zeggen:
- Ik moest kloppen want de bel deed het niet!

Maarja ik vindt het ook raar dat gertje hem niet even maakt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Heeftie denk ik geen tijd voor....
Nee hoor, ik denk dat het gewoon bij de serie hoort... lekker voorspelbaar: de bel doet het niet. Het is een grapje dat er helemaal bij hoort.
Vanaf de eerste dag dat ze er woonden deed de bel het al niet... en nog steeds niet.
Als hij het zou repareren zou het niet meer kloppen... Gert heeft een kapotte bel, zo hoort het te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Als hij het zou repareren zou het niet meer kloppen... Leuke dubbele betekenis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanaf de eerste dag dat ze er woonden deed de bel het al niet… en nog steeds niet. Funny :) (+!+)
Geen tijd he.. door al die bezoekjes aan de kapper/burgemeester enz. En heeft ie een keer tijd, dan komt er weer iemand aan de deur bv de kapper of de burgemeester..
Is er niemand op bezoek dan belt Marlèneke wel weer op..

Druk mannetje die Gert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat anders de "running gag" niet meer werkt

http://nl.wikipedia.org/wiki/Running_gag

niet dat het ooit echt grappig was of zal worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is lui.

En iedereen vindt dat liedje erover leuk, en dat zou dan ineens zijn kracht verliezen.
("Ik moest kloppen, kloppen, kloppen want de bel doet het niet, de bel doet het niet, de bel doet het niet..." ofzo.)

http://www.youtube.com/watch?v=chlMJLXtZwI&feature=PlayList&p=E7781CF559A99606&index=0&playnext=1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij wil niet lastig gevallen worden door de K3 groupies daarom staat die bel uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk vind hij de deurbel irritant.
Ik heb ook geen deurbel, dus moeten ze bij mij ook kloppen want de bel is er niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is niet zo handig en weet je wel wat een monteur tegenwoordig kost?
Vandaar dat de bel niet wordt gerepareerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Want iedereen kent die burgemeest als (Ik moest kloppen want de bel doet het niet)
Als die dat niet meer zou zeggen, is ook geen Nostalgie meer...

http://nostalgie.skynetblogs.be/post/3586332/oude-aflevering-samson--gert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal met rubro eens, herhaling is goed voor kinderen! En zeg nou eerlijk.....als jij zegt: Sorry ik moest kloppen want de bel doet het niet, begint iedereen te lachen en herkent het meteen als Samson en Gert. Dat is nou precies de bedoeling!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij ............
is hij gewoon een dikke luilak.....