Hoe heet deze scandinavische thrillerserie??

Het is een Scandinavische thrillerserie, er zijn ook boekjes van uit, lijkt op wallander maar is het niet. Nu verfilmd, maar ook al eerder. Al oud, mijn vader las de boekjes al rond de jaren 70 maar misschien waren ze wel ouder. Als jullie de naam zeggen herken ik het wel. Dit is wat mn vader erover zei:

De boekjes heel revolutionair die tijd (jaren 70) het ging een beetje tegen het regime in, die boekjes waren heel spannend.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (1)

Bedoel je toevallig een van de reeksen van Maj Sjöwall en Per Wahlöö? Zij schreven fantastische thrillers over onder andere Beck. Groot aantal van hun boeken zijn verfilmd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je ;-). Beck is een fantastisch personage!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb de serie al jaren in mijn boekenkast staan en lees ze nog regelmatig!