Breaking Bad seizoen 3 aflevering 2: waarom wordt de moordaanslag op Walt op het laatste moment afgeblazen?

Walt staat onder de douche. Twee Mexicaanse moordenaars wachten hem op met een grote bijl. Dan krijgen ze - na een telefoontje van Gus' assistent Mike - een sms'je van Gus. Hij is blijkbaar hun opdrachtgever. Na het sms'je verdwijnen ze zonder dat Walt iets in de gaten heeft gehad.

Als Gus de opdracht tot de moord heeft gegeven (wat begrijpelijk is), waarom blaast hij die dan af na het telefoontje van Mike? Heb ik iets gemist of wordt dit pas in de volgende afleveringen duidelijk? In het laatste geval: niets verklappen a.u.b. :-)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
1.2K

Het beste antwoord

Oh ja, mooie scene :)
Die twee Mexicanen zijn niet gestuurd door Gus, maar door die opa in die rolstoel. Als Mike (die hem in de gaten houd in zijn auto) die gasten naar binnen ziet gaan (en herkent) met die bijl, belt ie zijn baas (Gus) op om te zeggen wat er gebeurt, hij zorgt er vervolgens voor dat die twee gasten het sms-je krijgen van hún baas.
Ik hoop dat je het snapt :) wat er werd gezegd om hen te stoppen word later in het seizoen duidelijk ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, ik snap het!
Dus die ouwe in zijn rolstoel is de opdrachtgever. Tuurlijk, want die twee killers zochten hem eerder op in het bejaardentehuis. De tekst van het sms'je was 'pollo', daarom dacht ik dat het van Gus kwam. Er is dus een relatie tussen Gus en die ouwe. Goed, ik kijk vol spanning verder. Bedankt voor de uitleg!