Hoe heet deze documentaire?

Ik heb deze documentaire ooit eens op de middelbare school gezien. Een aantal Amerikaanse kinderen worden om de zoveel jaar gefilmd, je ziet dan dingen over hun leven. Volgens mij was de naam van de documentaire een getal. Dat getal symboliseerde dan na hoeveel jaren er steeds gefilmd werd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Ik denk ook dat je de 'up-serie' bedoelt, maar dat betreft wel britse kinderen:

In 1964 interviewde Michael Apted een groep van 7 jaar oude kinderen voor de spraakmakende documentaire 7 UP. Hierna bezocht hij hen elke 7 jaar en creeërde daarmee één van de meest opmerkelijke verhalen uit de fi lmgeschiedenis.... Het was een momentopname van de toekomst van Engeland. Een groep kinderen van 7 jaar oud, uit verschillende lagen van de bevolking, werd gevraagd naar hun kijk op het leven, maatschappij en cultuur. Ze vertelden over hun dromen en wensen. 7 Up was het begin van één van de meest toonaangevende sociologische experimenten die op film is vastgelegd. Iedere 7 jaar werd dezelfde groep kinderen gevolgd, tot op dit moment waarop de kinderen van toen 49 jaar zijn.

Er is ook een Amerikaanse documentaire die volgens hetzelfde principe in gemaakt, de titel van deze documentaire is 'Age 7 in America'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het dan inderdaad "Age 7" moet zijn, want ben er van overtuigd dat het Amerikaanse kinderen waren..

Andere antwoorden (1)

Volgens mij heette die Seven Up. Zie de wikipedia blz. Is dit wat je bedoelde?