hoe kan ik een RTL XL uitzending doorspoelen op een Philips Smart TV?

Ik heb een Philips smart TV met RTL-XL. Ik kan wel een programma bekijken en pauzeren, maar het lukt me niet om door te spoelen / terug te spoelen. Alle knoppen geprobeerd. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
4.3K

Antwoorden (1)

Hoe spoel je door/terug: Om door/terug te spoelen moet je de voortgangsbalk in beeld hebben. Een mogelijkheid om deze in beeld te krijgen is door 2x op pauze te drukken, al zijn er meer opties om deze balk te krijgen. Vervolgens gebruik je de knoppen << en >> op het bovenste gedeelte van je afstandsbediening.

NB. Het is nooit mogelijk om een zender door te spoelen als je naar de uitzending kijkt. Als je een zender gepauzeerd hebt kan je hierin door/terugspoelen vanaf het punt waar je de zender gepauzeerd hebt tot aan het punt waar de uitzending op het moment is. Je kan dus (bij de meeste types smart TV) niet door/terugspoelen in een programma wat je niet eerst gepauzeerd hebt.

Pauzeren op een smart TV wil eigenlijk niet meer zeggen dan dat je TV de zender waar je naar kijkt opneemt. Je pauzeert de zender dus niet echt. Het opnemen gaat door totdat je op de stop knop drukt, naar een andere zender zapt of dat de uitzending meer dan 90 minuten verder is dan waar jij in deze opname bent met kijken).

Voor meer informatie graag in reactie vermelden waar je eigenlijk precies in wilt door/terugspoelen.