Hoe worden de categorieën bij het programma 'succes verzekerd' bepaald?

Iedere kandidaat heeft andere categorieën.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Mijn man heeft meegedaan aan Lotto Weekendmiljonairs. Van tevoren heeft hij een lijst ingeleverd met zijn opleidingsniveau, interesses, specialiteiten e.d. Bij dit programma viel het mij ook wel eens op dat het per kandidaat (en denkniveau) wel eens verschilde hoe moeilijk de vragen waren naarmate het niveau hoger werd.

Ik neem aan dat het met dit programma ongeveer hetzelfde gaat. De categorieën worden bepaald a.d.h.v. je niveau en interesses. Waarbij ze natuurlijk niet alles nemen waar je juist heel goed in bent. Want dan zou iedereen het miljoen wel winnen (of een groot gedeelte daarvan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk aan deze gegevens heb ik iets.
Had hij iets gewonnen?
Is het dan bij zo'n programma handig om daarover te liegen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hij heeft wat gewonnen. 32.000 euro, daar gaat dan 1/3 belastinggeld vanaf, en dan hou je nog zo'n 22.000 over. Toch een erg leuk bedrag voor een gemiddeld gezin met 3 kinderen. Het was ook een kwestie van geluk hebben met het snelste antwoord geven op de vraag aan de kring van 10 mensen.
Ik weet niet of het handig is daarover te liegen, want je weet natuurlijk nooit wat ze er uiteindelijk mee doen. Gaan ze juist je helpen door vragen te stellen uit categorieën die jouw voorkeur hebben, of juist niet? Volgens mij is het wel eerlijk je opleidingsniveau aan te geven, want mij is het wel vaak opgevallen dat hoog opgeleide deelnemers, of zij met "hoge" banen, eerder moeilijkere vragen kregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, inderdaad een mooi bedrag. Ik dacht trouwens dat dat belastingvrij was... Maar dus niet.

Andere antwoorden (2)

Worden gewoon van te voren bepaald, niet volgens een bepaald systeem of iets dergelijks. Gewoon random/willekeurig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is die kwis gewoon beeldvulling bij gebrek aan een echte kwis.
De kandidaten komen volgens mij uit de leftover-lijst van Weekend Miljonairs, en zijn benedengemiddeld intelligent, want anders kost de show teveel.
De vragen worden uitgekozen naar mate men meer geld overhoudt richting het einde. Hoe meer geld nog in kas, hoe moeilijker de volgende vraag.
Categorieen zijn dus redelijk random, want vragen hebben we genoeg om te stellen.