Kosten reclame's voor bijvoorbeeld WNF evenveel als die voor bijvoorbeeld een nieuwe wasmachine?

Ik vraag me vaak af of er niet ontzettend veel geld in reclame's gaat zitten bij goede doelen, is er een regeling dat deze instanties hun reclame vergoed of met korting krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
5K

Antwoorden (2)

Bij kranten is het zo, dat nogal wat goede doelen kant-en- klare 'advertenties' aanleveren (dan ook wel 'vullers' of 'stoppers' genoemd). Als er niet-verkochte advertentieruimte over is in de krant, wordt dan zo'n vuller 'van de plank' gepakt. Tegenwoordig zal het de digitale plank zijn. Die 'vullers' worden kosteloos geplaatst maar het goede doel kan niet afspreken wanneer; dat is vanzelfsprekend afhankelijk van de ruimte.
Ik vermoed dat voor de tv-reclame iets soortgelijks geld.

Toegevoegd na 19 seconden:
geld = geldt
11 jaar geleden
De Groene Rekenkamer zegt dat slechts 55 procent van de opbrengsten naar de natuurbeschermingsorganisatie gaat, de rest is voor onkosten en reclame.