Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kosten reclame's voor bijvoorbeeld WNF evenveel als die voor bijvoorbeeld een nieuwe wasmachine?

Ik vraag me vaak af of er niet ontzettend veel geld in reclame's gaat zitten bij goede doelen, is er een regeling dat deze instanties hun reclame vergoed of met korting krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bij kranten is het zo, dat nogal wat goede doelen kant-en- klare 'advertenties' aanleveren (dan ook wel 'vullers' of 'stoppers' genoemd). Als er niet-verkochte advertentieruimte over is in de krant, wordt dan zo'n vuller 'van de plank' gepakt. Tegenwoordig zal het de digitale plank zijn. Die 'vullers' worden kosteloos geplaatst maar het goede doel kan niet afspreken wanneer; dat is vanzelfsprekend afhankelijk van de ruimte.
Ik vermoed dat voor de tv-reclame iets soortgelijks geld.

Toegevoegd na 19 seconden:
geld = geldt
(Lees meer...)
11 jaar geleden
De Groene Rekenkamer zegt dat slechts 55 procent van de opbrengsten naar de natuurbeschermingsorganisatie gaat, de rest is voor onkosten en reclame.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding