Hoe beweegt Kabouter plop zijn muts?

Bij veel kinderseries kan ik me urenlang afvragen: Hoe doen ze dat?" Zoals de mutsen van de kabouters uit Plop..Hoe gaat die muts omhoog?

Weet jij het antwoord?

/2500

met draad (ws visdraad)

Touwtje en een scharniertje in de muts, door eraan te trekken draait het omhoog...

Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd en vermoed dat dat op afstand gebeurt met een zendertje. Je ziet namelijk de acteurs niet hun handen of andere lichaamsdelen bewegen als de muts omhoog plopt. Het gebeurt ook tijdens live-shows, dus het is niet iets wat bij de montage gedaan wordt. De jongens van de regie zullen dat wel doen.

Ha, die Sjorsje1980; Kabouter Plop is van een genetisch gemanipuleerd kabouterras dat op de schedel twee tentakels heeft waarmee ze die puntjes kunnen bewegen. Normale kabouters hebben dat niet; die zijn dan ook te herkennen aan de enkelpuntige muts.

Zitten touwtjes aan die via de mouwen naar hun handen/polsen geleid worden.

Hahaha. Het is grappig dat je je dit afvraagt terwijl er wel gekkere dingen in films gebeuren. Weet niet of je 2012 hebt gezien, maar daar scheurt de aarde door midden en dat lijkt me technisch iets moeilijker te verwezenlijken dan een mutsje laten bewegen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100