De afleveringen van de seizoenen van Takeshi's Castle zijn genummerd in 100-tallen? Gebeurt dit vaker in de programmawereld?

Seizoen is van aflevering 101 t/m 140
Seizoen 2 van 201 t/m 230

Dus Aflevering 174 bestaat dus niet.
Gebeurt dit vaker in de uitzendwereld? En zo ja, bij welke programma's nog meer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
gvrox
11 jaar geleden
Heb je een URL van een pagina waar deze nummering voorkomt (en hoe kun je zien dat dit de "officiele" nummering is) ?

Antwoorden (2)

volgens mij bedoelen ze met 1-01 ipv 101 dat ztaat voor seizoen 1 aflevering 1. Aflevering 230 is dus seizoen 2 aflevering 30.

Dit gebeurd wel vaker bij series omdat ze of de streepjes zijn vergeten of ze de streepjes op de een of andere manier niet kunnen toevoegen. Ik heb het weleens als ik een series download of stream van het internet.

Toegevoegd na 14 minuten:
En als voorbeeld een comedie serie How i met your mother:

Filed Under: Season 7 Episodes Tagged With: 07x24, 724, episode 24, s07e24, season 7, season finale, the magicians code part 2

bron: http://watchhowimetyourmother.com/

Zoals je hier ziet wordt het ook weleens afgebeeld met 07x24, 724, s07e24 (seizoen 7 aflevering 24).

Toegevoegd na 16 minuten:
-Voorbeelden zijn nogal moeilijk te vinden.-
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap niet waar dat minnetje vandaan komt want dit is gewoon het goede antwoord...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien van diegene onder me omdat hij dacht dat het wat anders was?
Zijn antwoord deugt ook maar ik weet niet zeker of de vraagsteller dat ook bedoeld.
Ja, dat zijn standaard production codes; zowat alle Amerikaanse series gebruiken dit. Het geeft de volgorde aan waarin afleveringen geproduceerd zijn. Meestal is dat ook de volgorde van uitzending, maar dat hoeft niet per se. Zie bijvoorbeeld http://en.wikipedia.org/wiki/Seinfeld_episodes , de production codes en de uitzendvolgorde van seizoen 1 komen niet overeen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik zie nu dat er ook heel andere production codes mogelijk zijn, bijvoorbeeld voor http://en.wikipedia.org/wiki/Law_and_order_episodes Maar ook daar geldt dat de opeenvolging niet hetzelfde hoeft te zijn als de uitzend volgorde.
gvrox