Welke Kerstfilm(s) op tv zijn aan te raden deze dagen?

Ik weet niet of deze vraag mag omdat dit een kwestie van smaak is, maar wij zijn de laatste jaren echt geen filmkenners meer, en het zal niet de eerste keer zijn dat we na drie keer doorzappen naar een andere film helemaal nergens meer naar hoeven te kijken omdat je dan overal de draad van kwijt bent :-/

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.2K

Het beste antwoord

Op deze website staan alle films die rondom de kerst op tv worden getoond: http://www.tvgids.nl/films/. Als je naar beneden scrolled, zie je alle films staan inclusief beschrijving.

Ga er van uit dat alle films met de woorden 'Santa Claus', 'Claus', 'Jingle', 'Christmas' enzovoort in de categorie Home Alone vallen (die trouwens ook weer te zien zullen zijn). Als je dat leuk vind, zou ik die films aanraden.

Als je niet van die kerstfilms of romantische (kerst)komedies houdt, kun je vanavond naar Urban Legend (horror) kijken. Verder is 'The big Lebowski' ook een beetje een buitenbeentje (komedie), en bovendien is dit een film die vele malen hoger staat aangeschreven dan de andere films. Je moet wel van die humor houden, maar dat is bij de andere films ook het geval.

Op eerste kerstdag is Happy Feet te zien, ik vind hem persoonlijk geweldig grappig en bovendien goed. Naast de verdere standaard kerstfilms is op eerste kerstdag Tora! Tora! Tora! te zien, een Amerikaanse oorlogsfilm.

Op tweede kerstdag zijn 's avonds te zien: Grease, Miracle on 34th Street en How the Grinch Stole Christmas. Dit is van beter naar matiger... Hoewel ik op tweede kerstdag nou niet meteen aan Grease zou denken.

Tenslotte heb je misschien iets aan dit lijstje:

De 25 meest gewaardeerde Kerstfilms vanaf het jaar 1980:
1. The Nightmare Before Christmas (1993)
2. A Christmas Story (1983)
3. Love Actually (2003)
4. Joyeux Noël (2005)
5. The Man Who Wasn´t There (2001)
6. Cast Away (2000)
7. The Muppet Christmas Carol (1992)
8. Bad Santa (2003)
9. Go (1999)
10. Christmas Vacation (1989)
11. Dumb & Dumber (1994)
12. Diner (1982)
13. The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005)
14. Home Alone (1990)
15. The Holiday (2006)
16. Elf (2003)
17. The Polar Express (2004)
18. Scrooged (1988)
19. The Family Man (2000)
20. Serendipity (2001)
21. A Boyfriend for Christmas (2004)
22. Four Christmases (2008)
23. How the Grinch Stole Christmas (2000)
24. The Santa Clause (1994)
25. Miracle on 34th Street (1994)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoveel informatie verdiend een +

Andere antwoorden (4)

home alone ,
ik heb ze al honderd keer gezien toch blijft hij heel mooi.

kruimeltje ook altijd leuk.
14 jaar geleden
Merry Madagascar. Maar een half uurtje helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Meander;

Ik ben helemaal niet zo van de kerstfilmelarij, maar 'Scrooged', 'A Muppet's Christmas Carol' en 'The Santa Clause' zijn erg leuke films.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A boyfriend for Christmas
A Christmas Story
The family man

of als je kerst zat bent een heerlijke horror
,Black christmis