Wie kent de britse b serie (kostuumdrama) Captain John Ross?? werd begin jaren 80 uitgezonden. Heb alles geprobeerd maar de serie is onvindbaar?HELP

Heeft toen der tijd wel in de tvgids gestaan en werd door de tros of kro of ncrv uitgezonden. Ik zou graag de naam van de acteur die captain john ross speelt weten. Maar is een spelt in de hooiberg! Wie heeft tips die mij maar het antwoord kan leiden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
1.4K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Mag ik vragen waar die serie over ging? Maakt doe zoekopdracht wat makkelijker...ik zal hem vinden! :-) Ik kom wel je vraag op meerdere websites al tegen, ook bij Libelle.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou ook eens gaan kijken op Marktplaats onder dvd's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou volgens mij zitten we heel dichtbij!!! verhaal klopt alleen de acteur niet, kan het zijn dat er meerdere versies zijn? volgens de mevrouw coördinator wie ik werk moet het een acteur en regisseur zijn, hij heeft in een kasteel gewerkt? uuuh en hij heeft in een documentaire over het 10 jarige jubileum van thom hoffman ook over thom hoffman iets gezegt. kan je hier wat mee?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en als het goed is heeft hij 4 namen waarvan 1 Jeffrey of geoffrey moet zijn.... en achternaam is iets van o'd...... ofzo niet zeker wetend...
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik vrees toch dat ik niet verder kom :-(

Antwoorden (1)

Als het gaat om de serie: John Ross, An African Adventure

Dan is de acteur: Darryl Robertson.

Toegevoegd na 35 minuten:
En dan nog een andere poging. Want als ik je vraag bij Libelle nog eens goed bekijk, kan het de eerste link die ik gaf nooit zijn. (Maar voor het geval dat, laat ik het even staan)

Kan het om de serie Poldark gaan?
De beschrijving die je geeft: "De serie werd uitgezonden door de NCRV of de KRO omstreeks 1984 misschien later.
Een aantal seizoenen heeft dit kostuumdrama gespeeld.
Het was een Britse B-serie.
Captain Ross kreeg een 16-jarig dienstmeisje in huis, die hij zwanger maakte.
Uiteindelijk ging hij met haar trouwen en trouwde ver beneden zijn stand."

Komt wel heel erg met die serie overeen: Demelza, taken in as a maid by Ross, falls in love with him but learns that Ross still loves Elizabeth. She seduces him and becomes pregnant, running away because she knows that he isn't likely to want the child. Ross decides to marry Demelza because she is pregnant.

Van een NL fansite: De VARA heeft de serie uitgezonden van 24 mei tot en met 6 september 1982.

Ik weet dat de hoofdpersoon uit deze film geen "John" heet maar wel Captain Ross Poldark. Ik heb de links van de episode beschrijving bijgevoegd, en ook van de NL fansite.

Als dit het ook niet is....moeilijk hoor.

Toegevoegd na 36 minuten:
Oh, en de naam van de acteur zou dan: Robin Ellis zijn.