Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als de smaakpolitie een keuken echt afkeurt, heeft of kan dat gevolgen hebben

En dan met betrekking tot de officiele keuringdienst van waren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
623

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, de Smaakpolitie is geen officiële instantie.
Wel kan de VwA als ze iets heel 'opmerkelijks' zien een kijkje gaan nemen, lijkt me.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De smaakpolitie is een 'laatste waarschuwing'niets officieels maar reken er mar op dat ze bijd e keuringsdienst van waren op de hoogte zijn van dat soort programma's. Het gaat hier soms om de volksgezondheid. Als daadwerkelijk de KvW een controle zou uitvoeren en dat soort punten komt erut. Dan moet een keuken in het ergste geval dicht. Kopst het restaurant natuurlijk de naam en schaadt de reputatie. Maar het tv programma op zich is geen officieel onderdeel van de KvW.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gevolg kan zijn dat mensen die het programma kennen geen bezoek meer brengen aan het desbetreffende restaurant. In die zin kan het programma anti-reclame een bedrijf betekenen.

Maar op zich heeft het programma geen juridische gevolgen voor het bedrijf, omdat 'de Smaakpolitie agent' wettelijk niets te vertellen heeft.

Zou het prograrmma gevolgen KUNNEN hebben? Ja, als ook de Voedsel- en Waren Autoriteit eens langs komt en volgens de normen van die officiële instantie besluit de zaak te sluiten. Nou weet ik niet of deze wettelijke instantie dezelfde normen hanteert als 'De Smaakpolitie'. (Slechte rubbers in de koelkast en een niet tijdig schoongemaakte afzuigkap.... zou dat voldoende zijn om een zaak te sluiten? Dan denk ik eerder aan kakkerlakken in de keuken.)

Ik vermoed dat het programma zo werkt, dat wanneer je de Smaakpolitie tot je bedrijf toelaat, je automatisch akkoord gaat met uitzending, ongeacht of het resultaat positief of negatief is.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding