Ter leering ende vermaeck...

Ik kijk zelf graag naar het late journaal, en naar actualiteitenprogramma's zoals Pauw en Witteman, Nova e.d. Je krijgt toch weer wat achtergronden bij het nieuws en doet ook wel eens nieuwe inzichten op.
Maar als je een hele dag hebt gewerkt, en druk bezig bent geweest met je kinderen is het ook wel eens lekker om gewoon ontspannen op de bank te hangen, colaatje en chips erbij, verstand op nul en lekker onzin kijken. Daar val je heerlijk van (of bij) in slaap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan mij hier wel in vinden!

Andere antwoorden (17)

Ze hebben niets beters te doen...

Je voelt je na een paar uur belabberd, dus ik snap niet waarom mensen dat doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is het meest voortkomend middel om je te vermaken alleen of met anderen. Met anderen die meekijken geeft het een verbondenheid. Selecteer wel waar je naar kijkt. Entertainmentprogramma's en blije films zijn beter dan horrror of thrillers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om kennis op te doen (quiz of actualiteitenprogramma) of om zich te amuseren (Bijvoorbeeld films).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om even te ontspannen. Heerlijk om even een half uurtje onderuit op de bank te liggen en tv te kijken. Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je dan kijkt en of je met anderen kijkt.
Soms kijk ik om op de hoogte te zijn van de actualiteiten en het nieuws. Of om te horen waar de files staan... puur uit informatieve redenen dus.
Dus: om te onstpannen, om verveling tegen te gaan, ter kennisvermeerdering, voor de lol (cabaret) of uit gezelligheid met vrienden of familie (filmpje). Er zijn genoeg redenen op te noemen.
En of mensen het wel of niet leuk vinden om te doen? Das een heel andere discussie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms na een avondje zappen, denk ik ook wel eens...waar heb ik het voor gedaan...weer een avond naar de kl*ten:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, waarschijnlijk om zich te kwellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan het programma waarom ze kijken.

Sommige programma's zijn voor ontspanning en vermaak. Sommige om meer kennis over zaken te krijgen et cetera.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk gewoon voor de ontspanning
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik gek ben op tv kijken.vroeger hadden mijn oom en tante die dicht bij ons woonden eerder tv dan wij en dan gingen we elke zaterdag swiebertje kijken.Heerlijk!En nu nog vind ik heel veel dingen prachtig om naar te kijken b,v de Australische serie Mc.Leods daughters.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat snap ik nou ook niet.

Krijg er gewoon hoofdpijn van dat gejengel aan je hoofd. Kijk heel af en toe omdat ik anders helemaal als een alien overkom, maar voor mij hoeft het eigenlijk niet.

Ik zou goed kunnen leven zonder televisie. Genoeg leuke dingen om me heen die me vermaken zonder dat herrie kastje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Televisie kijken is leuk omdat je van een bepaald soort progamma houdt. De hoeveelheid kijkminuten wordt daardoor ook bepaald, want niet elk soort programma draait altijd. Als je een smaakt hebt die veel mensen hebben, val jij ook vaker in de prijzen. Ook wordt de hoeveelheid kijkminuten bepaald hoe oud je bent. Vaak geldt: hoe jonger, hoe meer televisie ze kijken (alhoewel, baby’s kijken ook geen televisie natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat televisie een fantastisch medium is als je het koren van het kaf weet te scheiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opdat daar soms best interessante of leuke programma's op te zien zijn..... soms....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Vandermee;

Omdat uren rondhangen op goeievraag.nl voor de meesten misschien te hoog gegrepen is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hoeveelheid televisie die wordt gekeken, hangt heel erg af van de generatie. Oudere mensen kijken over het algemeen minder televisie dan de wat jongere mensen. Dit komt omdat oudere mensen niet opgegroeid zijn met televisie, en het ook niet missen. Omdat jongeren tegenwoordig heel veel televisie kijken, wordt het een soort van automatisme. Je komt thuis van school of werk, en je ploft even op de bank met de televisie aan. Dit is deze generatie erg normaal, terwijl dat een aantal jaar geleden nog niet te bedenken viel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de zeldzame keer dat ik kijk vraag ik mij dat telkens weer af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan weten ze wat er in de wereld is gebeurd(het journaal) en voor informatie te krijgen