waarom kijken mensen televisie

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ter leering ende vermaeck... Ik kijk zelf graag naar het late journaal, en naar actualiteitenprogramma's zoals Pauw en Witteman, Nova e.d. Je krijgt toch weer wat achtergronden bij het nieuws en doet ook wel eens nieuwe inzichten op. Maar als je een hele dag hebt gewerkt, en druk bezig bent geweest met je kinderen is het ook wel eens lekker om gewoon ontspannen op de bank te hangen, colaatje en chips erbij, verstand op nul en lekker onzin kijken. Daar val je heerlijk van (of bij) in slaap

Ze hebben niets beters te doen... Je voelt je na een paar uur belabberd, dus ik snap niet waarom mensen dat doen...

Het is het meest voortkomend middel om je te vermaken alleen of met anderen. Met anderen die meekijken geeft het een verbondenheid. Selecteer wel waar je naar kijkt. Entertainmentprogramma's en blije films zijn beter dan horrror of thrillers.

Om even te ontspannen. Heerlijk om even een half uurtje onderuit op de bank te liggen en tv te kijken. Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je dan kijkt en of je met anderen kijkt. Soms kijk ik om op de hoogte te zijn van de actualiteiten en het nieuws. Of om te horen waar de files staan... puur uit informatieve redenen dus. Dus: om te onstpannen, om verveling tegen te gaan, ter kennisvermeerdering, voor de lol (cabaret) of uit gezelligheid met vrienden of familie (filmpje). Er zijn genoeg redenen op te noemen. En of mensen het wel of niet leuk vinden om te doen? Das een heel andere discussie.

Soms na een avondje zappen, denk ik ook wel eens...waar heb ik het voor gedaan...weer een avond naar de kl*ten:)

Geen idee, waarschijnlijk om zich te kwellen.

Ligt aan het programma waarom ze kijken. Sommige programma's zijn voor ontspanning en vermaak. Sommige om meer kennis over zaken te krijgen et cetera.

ik denk gewoon voor de ontspanning

Ik moet eerlijk zeggen dat ik gek ben op tv kijken.vroeger hadden mijn oom en tante die dicht bij ons woonden eerder tv dan wij en dan gingen we elke zaterdag swiebertje kijken.Heerlijk!En nu nog vind ik heel veel dingen prachtig om naar te kijken b,v de Australische serie Mc.Leods daughters.

Televisie kijken is leuk omdat je van een bepaald soort progamma houdt. De hoeveelheid kijkminuten wordt daardoor ook bepaald, want niet elk soort programma draait altijd. Als je een smaakt hebt die veel mensen hebben, val jij ook vaker in de prijzen. Ook wordt de hoeveelheid kijkminuten bepaald hoe oud je bent. Vaak geldt: hoe jonger, hoe meer televisie ze kijken (alhoewel, baby’s kijken ook geen televisie natuurlijk).

Omdat televisie een fantastisch medium is als je het koren van het kaf weet te scheiden.

Ha, die Vandermee; Omdat uren rondhangen op goeievraag.nl voor de meesten misschien te hoog gegrepen is?

De hoeveelheid televisie die wordt gekeken, hangt heel erg af van de generatie. Oudere mensen kijken over het algemeen minder televisie dan de wat jongere mensen. Dit komt omdat oudere mensen niet opgegroeid zijn met televisie, en het ook niet missen. Omdat jongeren tegenwoordig heel veel televisie kijken, wordt het een soort van automatisme. Je komt thuis van school of werk, en je ploft even op de bank met de televisie aan. Dit is deze generatie erg normaal, terwijl dat een aantal jaar geleden nog niet te bedenken viel.

de zeldzame keer dat ik kijk vraag ik mij dat telkens weer af...

Dan weten ze wat er in de wereld is gebeurd(het journaal) en voor informatie te krijgen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100