Hoeveel afleveringen zijn er al gemaakt van 'Het Klokhuis'?

Hoeveel afleveringen zijn er in totaal al gemaakt van het klokhuis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
3.5K

Antwoorden (2)

Een precies aantal is niet zo snel te vinden. Maar met een beetje reken- en gokwerk komen we een heel eind. Op 1 januari 1988 begon Klokhuis, met een wekelijkse aflevering. Per 1 april van dat jaar werden dat 5 afleveringen per week. Dat klopt aardig, want het aantal afleveringen van b.v. 2002 is wel bekend; 253.

23 jaar maal 255 afleveringen is 5865, en een beetje ruim genomen is het antwoord: bijna 6000 afleveringen.

Hier veel meer informatie. B.v. over de prijzen, en de prijzen die ze steeds maar nèt niet haalden. Ook over de wilde plannen om het programma van de buis te halen in de 90'er jaren.
http://www.hetklokhuis.nl/algemeen/Achter%20de%20schermen/Het+idee

Toegevoegd na 1 uur:
Zoals je in de reacties onder dit antwoord kunt lezen, ben ik uitgegaan van het aantal uitzendingen. Als we uitgaan van het aantal "unieke" afleveringen, dan zou dat volgens "Beeld en Geluid" om 3993 afleveringen gaan.
http://zoeken.beeldengeluid.nl/internet/index.aspx?ChapterID=1164&searchText=klokhuis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar ga je toch de fout mee in want die 255 afl bestaan voor een groot deel uit herhalingen. Ik heb flink gezocht maar ik waag me niet aan een antwoord ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk. Maar het ligt er maar aan hoe je de vraag interpreteert. Mijn interpretatie was afleveringen=uitzendingen. Het aantal originele afleveringen, dus zoals jij de vraag interpreteert, zal dus minder zijn (en nòg lastiger te achterhalen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag gaat inderdaad niet over uitgezonden maar over gemaakt en herhalingen maak je niet. Lastig maar ik kan geen antwoord vinden, binnenkort wellicht wel: http://www.hetklokhuis.nl/algemeen/alles%20over%20het%20klokhuis/?aqasdasd
Op de site van het klokhuis staan alle uitzendingen op alfabet. Als je behoefte voelt kun je ze turven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk weer niet dat dat het goede antwoord is, op uitzending gemist staan er ruim 750 maar dat is ook maar sinds 2009, ik geloof niet dat de oude afl hier op staan (nou ja ik weet het wel zeker).