Waarom heeft een natuurdocumentaire muziek?

Wat is er mis met de "muziek" van de vogels, dat daar nog andere "muziek" doorheen moet?
Boven ooit welleens echte muziek gehoort in het oerwoud?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Omdat de mensen zo gewend zijn aan muziek dat het overal bij moet.
Bang voor de stilte, in winkel op straat en ook op de tv.
Je zou je eigen gedachtes eens gaan horen als er geen achtergrondgeluid is, dat is eng
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal het wel zijn ja.
Officieel zou je daar ook de commentaar stem moeten weghalen, en de uitleg in ondertiteling, die commentaarstem breekt immers ook de stilte.

Andere antwoorden (3)

Omdat het toch wel heel erg saai wordt zonder geluid. Het beetje geluid wat je hoort is te weinig om de hele docu te laten horen maar als het van toepassing is hoor je geen muziek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een natuurdocumentaires zonder muziek is saai om te zien. Op sommige momenten maakt de natuur nou eenmaal geen geluid en om geen minutenlange stiltes te hebben is het handig en mooi om dat te vullen met muziek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk ik niet, maar het word vaak als muziekaal behang gebruikt, en niet alleen als het echt iets zou kunnen toevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is moet de commentaarstem die stiltes opvullen.
Tegenwoordig moet alles leuk en snel en hip. Dus dat geldt ook voor natuurfilms. Het is natuurlijk een kwestie van smaak. Sommige mensen zijn bang dat het zonder muziek wel erg saai wordt, omdat mensen gewend zijn om overal muziek doorheen te horen. Voor mij hoeft het ook niet. Net als dramafilms of oorlogsfilms die 'opgeleukt' worden met dramatische muziek. Voor mij doet dat meer afbreuk aan het geheel dan dat het iets bijdraagt. Maar ja, nogmaals, dat is je eigen smaak.