Als er een serie (of film) op tv is, kunnen ze in tv land zien hoeveel mensen er naar kijken, maar hoe kan dat?

En er zijn bepaalde getallen waardoor de serie doorgaat of stopt.
Mijn vraag is: kunnen ze ook zien dat iemand het desbetreffende serie of film opgenomen heeft? wordt dat ook meegeteld.
Anders zou het niet echt eerlijk zijn lijkt me, je kunt het bijv niet volgen omdat het te laat komt.

Toegevoegd na 6 uur:
Ik weet van de kijkcijfers en de kastjes in huis, wil alleen weten of dat wat er opgenomen wordt ook meeteld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Bij de stichting voor kijkcijfers van dat land (bij ons SKO),
worden om de zoveel tijd leden geworven die thuis een kastje krijgen waar kijkgedrag mee word gecontroleerd.
Die gegevens worden weer naar het bedrijf verzonden, en daar word er een rapport voor opgesteld.

Het is dus eigenlijk een steekproef

Toegevoegd na 48 seconden:
En nee, ze weten het niet als je het opneemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze zien niet alles. maar een beperkt aantal mensen (1245 huishoudens) hebben een kastje dat registreert wanneer, hoe lang en naar wat er wordt gekeken. Ook de leeftijd van de kijkers wordt opgegeven.
Hier wordt een berekening op los gelaten en aan de hand daarvan worden de kijkcijfers berekend.
Het is dus niet zo dat ze bij jou kunnen zien waar je naar kijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen kabelmaatschappijen zoals UPC en Ziggo kunnen zien welk digitaal kanaal ze naar je opsturen zodat je kunt kijken en/of opnemen. Kunnen ze besluiten bepaalde zenders al of niet in hun pakket te houden.
Maar afzonderlijke zenders besluiten aan de hand van kijkcijfers (al vaker bij GV uitgelegd) of ze al of niet doorgaan.