Nou, dat is nog een hele puzzel! ;-)

Ik heb dat programma nog nooit gezien, maar het lijkt mij op zijn zachtst gezegd allemaal een vreemde boel, en die prinses Inge is ook nogal een apart figuur. Het lijkt erop dat het allemaal zoveel mogelijk een mysterie moet blijven.

In onderstaand verhaal zegt Prinses Inge:
"Twintig jaar geleden ben ik getrouwd met prins Mohammed, de zoon de minister van Buitenlandse Zaken van Saoedi-Arabië, prins Saud."
En later beweert ze ook dat ze na haar scheiding tal van relaties heeft gehad, maar officieel nog steeds niet gescheiden is. In dat geval heb je dus nog steeds de achternaam van je echtgenoot.
http://starlounge.celebs.nl.msn.com/index.cfm?objectid=122703

In Saoedi-Arabie gaat het ook allemaal wat anders toe, dan wij hier gewend zijn; het koninklijk huis bestaat maar liefst uit 5000 personen. Die kunnen echt niet allemaal koning worden, dus moet er een ander lucratief baantje voor die mensen worden gezocht. En als ze daar eenmaal zitten, krijg je ze ook niet meer weg. Prins Saud, de vader van Mohammed zit op Buitenlandse zaken, en is daar ook niet weg te branden.

Dat blijkt uit onderstaand bericht, en daar komt ook zijn achternaam tevoorschijn.
"Om verdere onrust in Egypte te voorkomen, belooft de koninklijke familie van Saudi-Arabië enkele miljarden dollars aan de Egyptische regering. Prins Saud al-Faisal, die minister van Buitenlandse Zaken is, meldde dat woensdag."
http://www.nu.nl/egypte/2752244/saudi-arabie-helpt-egypte-met-miljarden.html

De pa van Mohammed heet dus Saud al-Faisal, zijn zoon Mohammed al-Faisal, en Prinses Inge heet officieel dus nog steeds Inge al-Faisal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de vragensteller geïnteresseerd is in haar meisjes naam en dat ze b.v. Inge Jansen heet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben! ;-) Ik ben er voor het gemak vanuit gegaan dat er met volledige, officiele werd bedoeld. Want stel dat ze Jansen heet, dan heet ze pas Inge al-Faisal-Jansen als Mohammed is overleden, en als de scheiding officieel is, heet ze Inge Jansen. Nu heet ze toch echt Inge al-Faisal. Maar ik beloof je dat ik mijn antwoord direct weghaal, als iemand op de proppen komt met haar meisjesnaam, en als de vraagsteller dat ook wilde weten. Dat zal een hele prestatie zijn, want het is echt nergens te vinden. Misschien heet ze wel Inge de Bok of Inge Kwakernaat, en als dat bekend wordt kan ze het wel schudden met al haar aanstellerij op televisie, want dan is het mysterie weg, en kijkt er geen hond meer naar......... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is officieel niet gescheiden, volgens de roddelpagina's kost dat haar man $20 miljoen, maar ze leven wel gescheiden. Dus gebruikt ze haar meisjesnaam niet. Maar er moeten toch wel Nederlanders zijn die haar als kind kenden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt precies wat je zegt. Ik ben er ook nog achtergekomen dat zo oorspronkelijk uit Delft komt, en dat ze mede-eigenaar is van een platenlabel, samen met weer een andere ex. Die heet Brown, en ze is ook te vinden op internet als Inge Brown. Ze zal wel een afspraakje hebben gemaakt met haar nederlandse familie dat ze hun mond houden, zodat het "prinses Inge" een beetje mysterieus blijft. Vreemde boel :-)