Waarom worden series als The Big C, Shameless US, Up all night, The Walking dead vrijwel niet op de nederlandse televisie getoond?

Het zijn in Nederland vrij onbekende series, Walking dead word soms weleens uitgezonden op FOX maar de anderen vrijwel niet terwijl het toch redelijk bekende series zijn in de VS..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is ook een reden waarom heel veel mensen series downloaden van internet, omdat ze het toch willen zien maar de Nederlandse tv het gewoon niet uitzendt, of met vele maanden vertraging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En met irritante reclame :D

Het beste antwoord

Series kosten geld. Dat geld komt uit reclameinkomsten of omroepsubsidies. Alle zenders zullen de afweging maken om een serie af te nemen obv kosten, doelgroep, animo, zenderprofilering, etc, etc. Sommige series vallen dan snel af.