Waar helpt een antenne versterker voor?

Ik wil een antenne versterker van het merk konig kopen maar waar helpt het voor?

1 ingang en 2 uitgangen per uitgang woord het versterkt met 10 db. Dit is wat ik weet.

Mvg,
Danny Koning

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
bamibal
12 jaar geleden
Als je niet weet waarvoor het is, waarom wil je het dan kopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist het een klein beetje ik dacht dat me beeld er ofzo beter van werk ;)

Het beste antwoord

Een antenne versterker versterkt het signaal dat van jouw antenne komt. Veel mensen denken dat dan het signaal beter wordt maar dit is niet waar, het wordt alleen maar sterker.
Zoals jij beschrijft wil je je signaal splitsen naar twee kabels. Dan is een versterker prima. Waar het niet voor gaat werken is als het signaal slecht is, dan wordt het met de versterker alleen maar versterkt, maar nog steeds niet verbeterd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een antenne versterker gebruik je als je tv signaal te zwak is. Als je gebruik maakt van digitale tv moet je er wel op letten of deze retour geschikt is.

maar zoals de reactie al vraagt, waarom wil je deze kopen als je niet weet waar het voor is?

Toegevoegd na 4 minuten:
Je moet deze moet je dan wel plaatsen waar de kabel binnenkomt.

Vaak worden ze gebruikt om te splitten. omdat dan vaak de tweede tv slecht beeld heeft