Wat kost een reclame spotje op tv?

Gewoon 1 die tussen een film in zit.
En als je het kunt betalen, mag je dan zelf weten wat je uitzendt? (Je goudvis bv.)
Of is het niet zo eenvoudig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
20.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie Vraag!
Lijkt me geweldig, even je goudvis voor een halve minuut in beeld :-) !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag!!

Het beste antwoord

Dat hangt af van wanneer je dat zou willen uitzenden. Wil je prime-time zaterdag-avond 9 uur of maandagochtend om 10 uur. Hier een quote;
"Hoe meer kijkers, hoe hoger de kosten
Gemiddeld kost het uitzenden van een commercial van 30 seconden ca. € 3.000 waarnaar dan gemiddeld ongeveer 2% kijkers van zes jaar en ouder kijken. De prijs van het uitzenden van een commercial kan evenwel sterk uiteenlopen. De prijs hangt af van de spotlengte, de verwachte aantallen kijkers en van vraag en aanbod. Doorgaans zijn de duurste maanden september, oktober en november; juli en augustus zijn gemiddeld genomen de goedkoopste maanden. De blokken rondom de finale van Idols op RTL4 in maart 2008 behoorden tot de duurste blokken de afgelopen tijd. Het uitzenden van een commercial in een van deze blokken kostte gemiddeld rond de €19.000. Deze prijs gaat samen met een groot aantal kijkers: ongeveer 1,8 miljoen kijkers van 13 jaar en ouder hebben naar dit blok rond de Idols finale gekeken."

En zolang het niet wettelijk verboden is mag je natuurlijk uitzenden wat wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangt helemaal af van het GRP (Gross Rating Point), dus hoeveel mensen je spotje zouden kunnen zien. Zo in het algemeen is er geen zinnig woord te zeggen over de kosten. En de kosten van een reclamefilmpje zijn niet alleen de uitzendkosten, maar ook de productiekosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een Reklame Code Commissie, die de inhoud van reklamefilmpjes beoordeelt, en zo kan het dus zijn, dat een spotje maar héél kort te zien is, en dan van de buis wordt gehaald. Bij veel klachten van kijkers beslissen ze daarover.