Waarom worden de uitzendingen van Omroep Friesland op Ned. 2. niet ondertiteld?

Als er bv een vlaamse serie op tv is wordt deze wel ondertiteld, persoonlijk kan ik die beter volgen dan het Fries.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1K

Het beste antwoord

Dat is een keuze van Omroep Friesland.
Wanneer een Nederlandse omroep een Vlaamse serie uitzendt kiezen zij ervoor om deze te ondertitelen.
Het is dus de keuze van de omroep...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De doelgroep van Omrop Fryslân bestaat uit mensen die de Friese taal spreken en graag uitzendingen in hun eigen taal bekijken. Die doelgroep heeft dus geen ondertiteling nodig.

Een Vlaamse serie op een Nederlandse zender is dan weer niet bedoeld voor een Vlaamssprekende doelgroep. Daarom wordt dat wel ondertiteld (al vind ik dat zelf vaak een beetje overdreven).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitzendingen van bv NMO en BOS zijn ook voor een bepaalde doelgroep maar worden wel ondertiteld, gelukkig want zijn soms erg interessant. Toch een beetje eigenwijze Friezen :)?