Nieuwe 3d tv, maar waarom blijf ik dubbel zien met een 3d bril op?

Net een nieuwe sony bravia 3d tv gekocht, met actieve shutter brillen maar ik blijf een klein beetje dubbele beelden zien met een bril op. Aan de beelden ligt dit niet want het is een demo video wat op de tv staat, dus betere video kan ik niet testen. (bluray dvd geeft dezelfde resultaten weer)

Soms is het 3d heel mooi maar als het te diep wordt zie ik duidelijk dubbel.

Getest met 2 verschillende brillen (zelfde type)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.2K

Antwoorden (3)

Ik zou het echter niet weten,
Misschien zit je te dichtbij het scherm.
En anders zou ik je aanraden om de klantenservice van de winkel waar je het gekocht heb op te bellen,
Of sony zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ligt het aan je ogen, als je normaal een bril ophebt moet je deze eigenlijk ook bij je 3d bril ophouden voor dieptes. Ook kan het zijn dat de active shutterbril niet goed reageer, deze moet heel nauwkeurig worden afgesteld. De bril die reageerd pas als er 3d beelden te zien zijn, dit is namelijk beter voor de ogen omdat ze dan niet continue worden belast. Je kan het ook proberen met een bril die niet "active" is, ala dit niet werkt ligt het probleem wellicht bij je eigen ogen. Heeft iemand anders er ook last van, of alleen jij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je de bril wel aan staan?
Als je dit wel heb moet je er misschien nieuwe batterijen in doen.s