Waarom presenteren Rob Trip en Sascha de Boer sinds enige weken alleen doordeweeks het journaal en niet meer op zaterdag?

Eerst deden ze dat ook op zaterdag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Antwoorden (2)

Hun willen ook weleens weekenden vrij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat Sacha de Boer en Rob Trip voorheen ook op zaterdag presenteerden is mij niet bekend.

Zij zijn de zgn. "ankers" van het journaal. Ook wel nieuwsankers genoemd ("anchorman"), en dat betekent dat ze de vaste presentatoren, of het "gezicht" zijn van het dagelijkse NOS-journaal. Je zou kunnen zeggen, dat dat het hoogste is, wat je kunt bereiken bij het NOS-journaal.

De 8-uur journaals op werkdagen hebben ook de hoogste kijkdichtheid. Dat is ook niet zo vreemd, want het belangrijkste nieuws komt meestal op werkdagen, zoals b.v. politiek en economisch nieuws.

Een mogelijke 2e reden zou kunnen zijn, dat de 2 hoofd-presentatoren, gezien hun status in het weekend niet hoeven te werken.