Kan iemand mij vertellen waneer rtl 45678 hd gaat uitzenden,

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja..de bazen van rtl 45678 kunnen dat........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij RTL6 zal dit nog wel heel lang duren.

Het beste antwoord

RTL-zenders in HD
15 October 2009 12:59

Oprah WinfreyRTL 7 en RTL 8 zijn sinds vandaag in HD te ontvangen bij kabelexploitant UPC. Andere aanbieders geven het HD-signaal nog niet door, zo maakte RTL bekend. “Bij RTL staan twee dingen voorop als het gaat om de consument: service en kwaliteit”, vertelt Arno Otto, MD Digital Media van RTL Nederland. “De stap naar HD voldoet aan die twee eisen. Deze zomer waren we er al technisch klaar voor en slechts een paar maanden later gaan we ook daadwerkelijk met twee zenders uitzenden.”

De meeste buitenlandse series en films bij RTL 7 en RTL 8 in HD-kwaliteit te bekijken. De kijker wordt voorafgaand aan het programma geïnformeerd of het desbetreffende programma in HD-kwaliteit wordt uitgezonden. Onder meer Oprah en Dr. Phil op RTL 8 en Law & Order op RTL 7 zijn in HD te bekijken. De eerste films die in HD kwaliteit bij RTL 7 zijn: Porkys op 20 oktober, Copperhead op 21 oktober en Tank op 24 oktober.

RTL 4 en 5

In de loop van 2010 moeten ook uitzendingen van RTL 4 en RTL 5 in HD te bekijken zijn. RTL 7 en RTL 8 worden als eerste in HD-formaat uitgezonden, omdat die voor een groot deel gevuld zijn met buitenlandse content die gemakkelijk in HD aan te kopen is.