Is het stemmen bij talentenjachten een eerlijk proces?

Ik begrijp nooit dat er bij televisieshows als X-Factor, Holland's Got Talent en The Voice of Holland sprake kan zijn van een eerlijk proces, want de artiest die als eerste optreedt krijgt toch automatisch ook meer stemmen? Toch blijkt dit altijd anders uit te pakken.

Kan iemand mij dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen lieten ze ook al alle telefoonnummers voor alle optredens zien.

Antwoorden (3)

Meestal doen ze dat je pas kan stemmen na het laatste optreden. Als je al vanaf het begin kan stemmen laten ze alle nummers alvast zien van alle optredens zodat je alvast kan stemmen op wie je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou bij de finale van Holland's Got Talent lieten ze meteen de lijnen opengaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit laatste is eigenlijk van toepassing op alle huidige talentenjachten, dus het antwoord is niet heel relevant.
Het komt inderdaad voor dat men al kan stemmen direct na het optreden. Op de eerste kandidaat kan men hierdoor soms meer dan een uur langer stemmen dan op de laatste kandidaat. Ik ben het dus met je eens dat dit
geen eerlijk proces is.

Toegevoegd na 33 minuten:
Het is echter wel de vraag in hoeverre dit invloed heeft op de uiteindelijke uitslag. men kan wel langer stemmen op de eerste kandidaat, maar hierdoor krijgt deze niet automatisch meer stemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat stemmen wordt nooit eerlijk gedaan. Vaak bepalen de mensen achter het programma wie er doorgaat, dat wordt zo gemeen gespeeld dat niemand dat in de gaten heeft. Zo'n programma's doen aan vriendjespolitiek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad!
Net als die Saunders en Ben, ook achteraf kamertjes gedoe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt alsof jullie dit slechts verwachten. Niemand weet echt hoe het er achter de schermen aan toe gaat, toch?