Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet je aan voldoen als je aan het Junior Eurovisie Songfestival meedoet?

Ik vroeg het me altijd af, waar moet je ana voeldoen. Hoe oud moet je minimaal eijn, en hoe oud max? Worden alle liedjes zelf geschreven? En mag je een lied geheel op het Engels maken ookal vertegerwoordig je een land die een ‘eigen’ tala heeft?( hiermee bedoel ik of je ook Nederland kan vertegerwoordigen met een geheel Engels lied) Hoe lang mag het lied max duren? Hoe lang minimaal? Allemaal dat soort vragen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Televisie
7.3K
Amadea
6 jaar geleden
Jij bent volgens jouw profiel 20 jaar. Dat is te oud voor een junior festival.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik vraag me af of ze het accepteren als je 16 of 17 jaar oud bent want volgens mij deden er 2 keer kinderen mee die 16 en 17 waren..zullen ze dat echt accepteren?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Heb Junior Eurovisie Songfestival bestaat sinds 15 november 2003.
De deelnemers zijn kinderen van 10 tot 15 jaar , in de beginjaren al vanaf 8.jaar. De deelnemende kinderen vertegenwoordigen landen die lid zijn van de EBU.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Radio-unie

Tot 2013 moest elk lied minstens 2 minuten 30 seconden en hoogstens 2 minuten 45 seconden duren. In 2014 werd het maximum opgetrokken tot 3 minuten, dezelfde standaard als bij het Eurovisiesongfestival.

Voorrondes
In Nederland heb je ook het Junior Songfestival. Dit is de voorronde om te selecteren wie naar het JESF gaat. Dit is ook zo bij het Eurovisiesongfestival.
Nederland bij het songfestival

Nederland won 1 keer met 121 punten, en dat was wel in 2009. Ralf Mackenbach won met zijn dansers met het lied "Click-Clack". Het lied ging over tapdansen. Het was in 2009 weer 34 jaar nadat Nederland voor het laatst iets won bij een Eurovisiefestival (in 1975 won Nederland het Eurovisiesongfestival met Ding-a-dong).


https://nl.wikipedia.org/wiki/Junior_Eurovisiesongfestival
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding