welk belang heeft het tijdstip waarop reclame wordt uitgezonden?

Weet jij het antwoord?

/2500

dat de doelgroep bereikt wordt, tussen gtst cosmetica en huishoudelijk, bij rtl op wielen de manneningen, overdag tijdens kinderprogramma's speelgoed en snoep

Het zin hebben in iets. Dus smorgens geen Reclame over bier. Proberen mensen overtehalen het product die dag nog te kopen ;-)

Dat er genoeg mensen overtuigd/aangespoord worden, dat is ook afhankelijk van welke groep mensen er op welk tijdstip kijken. Kinderen zullen bijvoorbeeld vóór 7 uur de televisie volgen, en volwassenen juist een stuk later.

De hoeveelheid kijkers, neem de reclames rondom de finale van het wereld kampioenschap voetbal, dure minuten voor reclame maar je bereikt er heel veel mensen mee.

Voornamelijk met hoeveel mensen de reclame bekeken zal worden door de doelgroep die ze willen bereiken. Daarom komen de huishoudelijke producten op rtl4 overdag, oa voor huismoeders. Rtl5 is voor mannen, dus na etenstijd rond 8 uur is daar het duurst. En voetbal. Dat is globaal gezien waarom een tijdstip van de reclame zo belangrijk maakt.

Het belang van de adverteerder! Kost een hoop geld, reclame, dus degene die betaalt wil er zo veel mogelijk rendement uit slepen.

Dat is van het allerallerallerhoogste belang. De bedoeling van reclame namelijk die ERG kostbaar is (en duurder naarmate het uitzendtijdstip beter is omdat er meer mensen kijken) is dat je je doelgroep bereikt. En doelgroepen hebben ook bepaalde tijden en programma's dat ze televisie kijken. Zo heeft reclame voor bier of auto's 's morgens bij Koffietijd of de herhaling van soaps weinig zin, terwijl het 's avonds op primetime rondom een sportwedstrijd heel veel potentiele klanten bereikt. Rondom een voetbalwedstrijd of autoprogramma heeft een reclame voor wasmiddelen of Tena Lady weer weinig zin, omdat domweg de doelgroep dan niet voor de buis zit. Overdag zijn het met name vrouwen en senioren die kijken, 's middags komen de kinderen thuis, en 's avons hele gezinnen. 's Nachts moet je het vooral hebben van nachtbrakers (helaas voornamelijk mensen zonder werk) en zien we vooral reclame waar moeders die er 's morgens toch weer op tijd uit moeten voor de kinderen liever niet naar kijken. Reclame voor pampers na 1 uur 's nachts schiet dus ook volledig zijn doel voorbij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100