Hoe zit dat nu met die zenderwijziging van Ziggo, en hebben wij nog enig recht van spreken?

Ik snap er helemaal niks meer van sinds 1 september. We hadden een pakket met alle Discovery's en Crime Channel. Dat pakket kostte 3,95 extra per maand.
Eerst ging Travel and Living eraf, of werd gedeeld met Animal Planet. Daarvoor in de plaats kregen we Discovery ID en Discovery Science erbij. Dat vonden we ook prima omdat dit onze interesses wel heeft.

Maar sinds 1 september krijgen we bij al deze zenders de melding"Dit programma maakt geen onderdeel uit van uw pakket."
We hebben er wel een boel buitenlandse meuk bij gekregen waar we niks aan hebben. Nu we op internet hebben gezocht lijkt het dat we nu voor onze vertrouwde zenders 8,00 euro per maand moeten gaan betalen als we die willen blijven ontvangen. Ik vindt dit erg onredelijk.

Omdat je per maand op kan zeggen is er geen sprake van contractbreuk, maar kunnen ze dit verder dan zomaar doen zonder dat je er zelf inspraak in hebt? En zijn er evt. nog alternatieven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Natuurlijk kunnen zij dit doen, juist omdat je per maand betaald, je hebt geen levenslang contract met ziggo dat ze jou deze zenders zullen leveren. Het is wel jammer voor alle mensen die nu meer moeten gaan betalen en ik denk dat Ziggo zichzelf zo in de vingers snijdt, velen zullen nu gewoon uit protest alleen maar standaard nemen. Ik had liever een systeem gezien waar je echt per zender zou betalen naast het standaard pakket, dat je dus gewoon op mijnziggo.nl per maand je extra zenders of speciale pakketjes aan kan vinken.

Toegevoegd na 1 minuut:
betaald=betaalt