Waarom is veel reclame irritant, terwijl het juist de bedoeling is om er producten mee te verkopen?

Heel veel reclame irriteert mij en velen met mij mateloos, maar waarom maken ze irritante reclame als het doel is om mensen producten te verkopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Omdat het door die irritatie wel vaak goed blijft hangen. Er over gepraat wordt. Naamsbekendheid oplevert. En laat nou toch het produkt uiteindelijk daar wél goed door verkopen.
Ze doen het expres!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoe irritanter de reclame, hoe meer er over gesproken wordt, hoe beter de reclame.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik praat juist alleen over leuke reclames :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg nou zelf: de reclame van Zalando is bijzonder irritant, maar iedereen kent het inmiddels. Met een 'normale' reclame hadden ze dit effect niet bereikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Maar ik praat er niet over met mensen. Er wordt bijv. wel veel gesproken over de Calvé reclame met Pieter vd Hoogeband. En die is helemaal niet irritant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt dan uiteraard weer per persoon. Ik klaag graag en praat daarom liever over irritante reclames. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha! Ik klaag ook graag hoor ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem juist geen producten af, wanneer de betreffende reclame hiervoor irritant is. Uit wraak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar dat deed je voor de reclame ook al niet. ;)
Er is maar een handjevol mensen dat al producten afnam, maar er mee gestopt is omdat de reclame irritant is. Om deze reden is het voordeel veel groter dan het nadeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Bliets, gezien jouw laatste opmerking, dit maakt jouw antwoord compleet. Plus! Reclame marketing is namelijk zoals je al aangeeft een groot psychologisch spelletje.
Goed opgemerkt!
Uit onderzoek is eens gebleken dat de meest irritante reclames het best worden onthouden door mensen. Ze blijven het meest hangen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is net als bij de deurbel. Hè wat nou weer. Maar je loopt er wel voor.
Of als bij de ringtone van je telefoon.
Horen, storen, actie aanboren.