Waarom synchroniseren ze heel veel reclames? Is dat alleen omdat het dan zoveel goedkoper is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Meestal wordt dat niet gedaan omdat het goedkoper is, maar om de illusie te wekken dat het een internationaal bekend product is. En dat de mensen daardoor denken: "als het zo groot internationaal is, dan moet het wel een goed product zijn".

Dit is om een tactische reden gedaan. Eén tactisch gebeuren is het volgende: Veel mensen letten niet op bij een reclameblok of lopen even naar de keuken. Wat hebben ze daar op verzonnen; het geluid van de reclame is luider dan het geluid van het programma daarvoor. Let maar eens op. Als je het eenmaal weet, valt dat gewoon op. En dat brengt je bij het antwoord van jouw vraag; Nederlands en eenvoudig Engels wordt door de gemiddelde Nederlander prima verstaan. Doorgaans worden eenvoudige Engelse reclames niet of nauwelijks ondertiteld. Zodra het wat "ingewikkelder" Engels wordt, wordt dit nagesynchroniseerd. En veel reclames, met name wasmiddelen of schoonmaakmiddelen zijn origineel Duits, Spaans of Frans. Dit wordt bij de gemiddelde Nederlander minder goed begrepen. Dan kan je natuurlijk ondertitelen, maar dan mis je de doelgroep die even niet oplet of even wegloopt. Door hem na te synchroniseren, dan bereik je de mensen die gewoon kijken èn de mensen die alleen de TV kunnen horen. Gewoonweg slimme marketing.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100